Wednesday, June 13, 2012

semalam pergi tanjong lobang/taman selera
cari sate tapi kedai yang jual sate tu tutup lak
mungkin sebab cuaca yang agak berangin dan lembab
lagipun lately dah 2 kali angin bertiup kencang melanda Miri

for info, tanjong lobang tu tempat makan seafood
terletak di tepi pantai
masa aku kecik2 memang menjadi kegemaran
lama ke lama bersama dengan peredaran masa
orang makin kurang makan kat situ
tambah pula kedai pun makin berkurangan
lagipun kedai makanan seafood tumbuh bagaikan cendawan
so kiranya tanjong lobang agak ketinggalan
tambah lagi if hari hujan 
memang tak boleh lah makan kat sini
sebab tempatnya open air space



ok, semalam pergi sini tapi takda sate
seharian masih terbayang2 rasa satenya
satenya agak berbeza dari tempat lain
sedap...!!!
ada satu tempat dulu tu aku selalu pergi
the latest aku makan dah tak sedap
masih orang yang sama membuat
cuma kau gigit je sate tu
sure kau akan tergigit batangnya sekali
see see see (bak kata ava)
bertapa makin nipisnya isi sate tu
rega makin mahal tapi isi makin kurang
sooo......... buat apa nak pergi lagi kan
























so ni sate dari new location
sebatang 70sen tapi aku tak kisah
asal sedap 
dah dua kali try dan ni yang ke 3
nak lagi dan lagi
ala bukan susah puaskan selera aku pun
asal sedap sikit dan harga berbaloi
i don't mind at all




















ni pula kuehtiaw goreng basah RM4
ok2 lah just................
harga garam kat Miri murah
tu lah pasal agak masin

apa lagi aku nak cerita ek.........?
banyak masa ni hah
takda orang menganggu
ava dah berjalan
balik rumah tadi takda orang
bila call mak
diorang bersama adik pergi visiting rumah cousin

aku lak since last 2 days 
on and off gastrik
makan tak tentu tapi aku rasalah
factor utama makin menjadi ni
sebab cuaca yang sejuk!

biasanya mana ada aku jaga makanan
dah lama tak sehebat ini sakit dia
a few nites back
kena lah gastrik, perit sesangat
so ingatkan nak minum susu mak
anlene gold pun anlene gold lah
asa ada susu masuk perut

then tengok kat container
ada 3 container susu
eh mana satu mak punya ni ek
satu flavour cokelet (sebab colour cokelet)
tu susu mengandung SIL
yang dua lak colour putih
satu susu mengandung SIL juga
satu tu mak punya
so taktau mana satu
cium bau pun tak pasti
cam sama je

aku main lantak je lah
ceduk 3 susu dengan setengah mug air
sekali minum terus tersembur!
aiayayayayaaa.... susu cam lain rasa
tah susu mengandung ke susu anlene aku minum tu
terus ilang napsu dan tak jadi

memang nak beli fresh milk 
tapi ketika sakit kedai jauh
if kedai dekat, tak sakit lak pula
tu ler yang terleka dan terlupa
ni tadi memang dah tak tahan
perut dah terasa mengeras
otw pergi makan
singgah kedai beli dutch lady fresh milk
2 3 teguk minum terus lega
that's y aku prefer minum susu dari makan ubat
aku tau susu boleh cure gastrik aku
just if minum susu
most of the time aku asyik nak cirit birit!!!
tu yang tak best

haaahh... dah meragam pun ni
k lah chow chin chaw dulu ye







zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)