Wednesday, August 1, 2012

semalam hampir2 accident again
at the same spot where i ever kena accident
and the scenario was exactly the same
sapa yang dah lama baca blog ni
tentu tahu camna i was accident before
try to get the n3 tuk tempek kat sini
tapi seriously aku taktau guna template blog ni
taktau mana nak pergi tuk check for the previous n3

semalam tu awal paginya hujan lebat
dari rumah aku ke tempat kerja
memang kena melalui jalan naik turun bukit
naiknya ok sebab jalan lurus
yang turunnya ada melengkung, blind spot

semalam tu dalam tengah menuruni bukit
disergah dek muka van yang accident dari arah berlawanan
mulut van tu terletak betul2 kat antara jalan kiri dan kanan
dahlah kat tempat melengkung
tengok van tu aku cuba mengelak
sempat gak tengok side mirror
hah selamat takda kereta kat slow lane

aku curi jalan sebelah sikit
sekali tayar dah malas nak jalan
dia mengelongsor ke kiri
aku tarik stering arah berlawanan
then nak lantak devider lak
belok ke kanan
sipi2 je nak melantak lori simen!!!
lori simen, lori yang bawa mesin penghancur simen tu
if kena taktau lah aku
sangat2 bersyukur sebab masih dapat mengawal stering
meskipun dalam keadaan nervous
korang imagine lah aku pegang stering
cam budak kecik main kereta tu
pusing kiri pusing kanan

kawan cakap nasib baik selalu tengok movie
tu lah pandai pegang stering dan drive camtu
ciss!!! orang bukan main kesal dia memain lak
sampai je kat parking baru aku rasa bergegar seluruh badan

then masuk je office
dengar sorang kawan cerita dia accident
hah! kerana mulut van yang sama
dia 'kureng tengok movie'
tu ler yang terbabas dan melanggar devider
nasib kereta masih dapat berjalan
selamba gik drive pergi office
macam takda apa2
sedangkan setengah mati nervous!





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)