Sunday, August 12, 2012

semalam about 12am
SIL call inform another SIL sakit perut
gluppp!! nak beranak ke
kebetulan dia tunggu hari je
so jemput dia
luckyly rumah kami tak jauh
about 10mins je

after check semua
masih belum masa but almost
false alarm
Tim belum nak keluar
so takut dia sakit lagi
mak suruh dia tidur kat rumah aku

pagi dia bangunkan sebab nak balik rumah ambik kereta
dia nak minta MC sebab perut masih belum selesa
alang2 mak kebetulan nak shopping sayur mayur 
aku hantar dia sekali lorr

adalah dalam sejam setengah kat spital
balik lagi, belum masa
pas hantar dia balik rumah 
shopping sayur mayur semua
balik rumah

tah somehow
belum lama dah sampai
ava lak buat hal
mula nya berak
aku nak cuci dia taknak
nak nenek juga cuci
ok fine

bila nak cuci dia taknak lak
nangis2 semua
dah settle semua masih nangis
merajuk berhabis2an
first time camtu

nangis dengan perasaan geram
sampai bergegar badan dia marah
fuhhh!!! what a girl
sangat2 pemarah dan pendengki
pujuk2 tak juga berhenti
masa kau pujuk dia lari
tampar2 kau
if kau watde 
dia ter mummy2 hulur dua tangan
dahlah belum reti bercakap
mana nak tau apa dia nak

drama berlangsung dalam sejam
abis semua iktiar memujuk
malah dia makin marah
last2 guess what suruh dia senyap??
gara2 serpihan kulit pisang
yang kelihatan seperti ekor cicak!
mak kata eehh sejuk ekor cicak ni
terus dia panggil aku suruh tengok
dan berhenti

pastu suapkan makan
mata memang dah ngantuk
tu juga penyebab nak sangat menangis
lepas makan dibaringkan
mak sebelah aku sebelah
kurang dari 5 mins dah tidur

tak lama lepas tu aku pun tidur
tidur yang amat nyenyak
cadangnya nak buat popia pun terbantut
so far sempat buat satu & tiga suku kulit popia
tak dapat abis sebab semalam kehabisan inti dia

ni tadi ada beli
ingatkan rajin buat
rupanya malas
bukan malas apa
letih melayan ava
yang asyik nak menangis je kerjanya
mandi taknak
berbaju taknak
tukar pampers taknak
semua serba serbi taknak
aku tanya apa dia nak
tak pandai gak  dia jawab

aku rasa dia masih tak puas hati
despite tiap2 malam berjalan
tapi dia belum naik kereta control lagi
dua hari lepas pergi  makan di luar
lepas tu nak pergi shopping mall
hampir tutup

semalam pergi parkson
takda kereta control
so tak dapat main
tengok lampu liplap je
tu pun dia berminat
esok malam baru cadang nak beli
sangat suka tengok rumah orang ada lampu liplap

tadi pergi makan je
pergi merdeka mall hantar SIL je
tu pun terpaksa turun gak meskipun dah tutup
dia nangis tak puas hati
nak main kereta control gak

ni dia baru tidur
susah nak ditidurkan
semua serba serbi takmau
aiyaakkk...





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)