Saturday, August 11, 2012

Tetiba Bersemangat Raya

bangun kul 9am
ava good mood
takda menganggu
bangun2 tengok dia
tengah makan roti n tengok cartoon
aku bangun pergi toilet pun dia tak sedar

bila nak sambung tidur balik
dia terus....... mummy!!!!!
lari peluk cium aku
ooohhh so cumel

terus terfikir nak kemas rumah
semalam pergi rumah SIL
dia turut semangat nak berhari raya
even biscuit raya pun dia dah belikan
kebetulan aku plan
hari ke 2 baru jemput saudara mara
kawan2 datang rumah
buat simple je
sebab mana lak nak larat aku masak

soo.......... sepagi ni kemas rumah
baru nak start
ava merengek lak taknak jauh
nak didukung saja
aduhaiii tension aku


















last2 dukung kat belakang tu
sambil vacuum rumah
tapi mana lak larat hah
dah lah aku puasa
berpeluh dingin!

dahlah half way cleaning
vacuum buat hal lak
rosak, taknak hidup lagi
sangat geram!!!
kenapa masa kritikal ni juga nak rosak
kenapa bukan masa lain??

tarik nafas panjang2
then start menyapu manual
by this time ava dah main sendiri dah
sebab mak turut beraksi
so dia busy body juga main itu ini
lagipun aku watde je dengan rengekan dia
mungkin dah boring
so dia berhenti lak n main sendiri

sapu n reset setting sofa
selama ni sofa aku tak pernah pakai pun
hanya satu yang boleh pusing2 je aku pakai
sebab2nya:-

Dulu takda orang kat rumah 
so malas nak guna, balut dengan kain je

then bila mak n apak duk sama
ava lak ada, agak noty
pernah set tuk duduk
first half hour je dia dah
berdiri mcm kat cerita titanic tu
nervous gila aku!
terus bungkus balik

hari ni nampak ok je dia
malah...


















she found her favourite spot!!
angkut bantal n selimut 
duduk kat sana baca buku
minum susu
baring2 excited tengok tempat baru

tapi sekarang ngah tengok tom & jerry
rasanya dah tidur kot
dah senyap tu..
jap.......
hahhaa!!! dah tidur!
patutlah senyap je

mana taknya perut dah kenyang
pampers dah tukar
dah tak peluh lagi
baring atas tilam peluk selimut kegemaran
mata pun ngantuk
tetiba sebab kurang dilayan aku
dia jadi good girl

k lah
nak mandi then start buat popia
aku dah bersemangat tuk raya ni
next persiapan will be done next week
rumah dah cuci dan dibersihkan
next fikir tentang menu
biscuit n kek
ni first time aku buat raya kat rumah ni
ava dah besar
so senang nak handle dan uruskan memana yang patut

next week plan nak gantung lampu raya
kemas2 depan rumah
hopely sempat
hanya ada seminggu je ni hoh
alahaiii...





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)