Monday, December 10, 2012

dah dalam holiday mood
kenapa org kata camtu?
aku sendiri kurang pasti
tapi aku tetap ikut gak
layan rasa camtu

kenapa aku nak ikut layan perasaan vamtu?
sebab hujung tahun ramai orang cuti

ironicnya if kat opis aku
cuti sebab nak habiskan cuti je pun
tu lah sepanjang tahun taknak ambik
bila tahun semua gelabah nak cuti
seban cuti tak boleh brought forward
yang susah org yg tinggal
kena keja sungguh2 cover yg tgh cuti
yang cuti christmas tu takpa let
tapi yang cuti tiap festival cuti tu
really2 no good

hujung tahun banyak sales
(meskipun hakikatnya
tetap dapat gaji sebulan sekali pun)
deco xmas very colourful
aku sangat suka
best cuci mata

weekend aku memang tak duduk rumah
semalam seawal 9.30am dah keluar rmh
balik ke rumah pulak 8.00pm!
fuhhh!! puas berjalan!!

and then
hujung tahun byk dinner
yang pasti 2 kali mesti ada
1 dinner bgabung dgn brch lain
1 dinner sesama sini at branch
tak termasuk bday2 celebrations
especially dept aku
bulan ni saja dh 2 kali mkn ramai2
huh.... mana tak bertambah kebulatan

tambah lagi sekarang musim buah2an
terutamanya durian rambutan langsat
berlambak2 sana sini
antara favourite aku selain yang 3 diatas
dabai....



tu dia pic dabai
yang hitam berkulit
yang putih tu kulit dh dikikis
ni menu baru aku nak buat
yang hitam makan cam biasa
rendam dlm air panas
bila dah lembut
toskan dan makan bersama kicap
makan isi dia saja tau
biji dia besar
if rajin bahagian dua biji dia tu
pastu mkn bahagian tgh2 dia
sedap!!
cuma leceh
biji tu sgt keras

ok back to menu baru tu
yang dh dikupas kulit
dilecek2kan
dan gaul dengan durian
macam mashed potato

rasanya....
lemak2 manis
aku kurang suka
kawan yg introduce menu ni kata
sedap sesangat
mungkin salah resepi kot
tadi aku guna durian tembaga
dah takda simpan apa2 perasa

yg dabai tu
bagi yg tak pernah try
rasanya tasteless
cuma yg sedap ialah rasa lemak2nya tu
yang biasa dicampur garam n kicap
emmm.... aha...
ada ala2 rasa avacado


zzzyy



No comments:

Post a Comment

tq, peace :)