Thursday, January 10, 2013

Nenek dalam kenangan

Tengah cuti since semalam hingga isnin
Ada family occassion
Menyemen kubur mendiang nenek
Semalam dah balik kampung
Tapi sekarang ni aku kat rumah di miru
Ada barang masih perlu dibeli dibuat

Tadi ketika tengah masukkan ke dlm kereta
Gambar batu marble tuk kubur nenek
I was drop n cry
Thought i was strong enough
Dengan pemergian nenek 3 tahun lepas
Ternyata i still miss her so much
Even now im crying...

Nenek
Pergi setelah more than 10 years atuk pergi
Tau dia memang amat sedih dgn pemergian atuk
Tapi dia tetap bertahan
Bersama dengan kasih sayang anak2
Dan cucu2
Kebetulan aku cucu pertama sebilik dengan nenek
So all my life
Mengulit kehidupan bersama nenek
Cucu yang rapat dan disayangi
Hinggalah saat2 terakhir dia
Aku menjaga dia
Cuma ketika dia menghembuskan nafas terakhir
I wasn't there
But i know she'll go soon
Ketika aku melawat dia tengahari tu
Dia genggam erat tangan aku
Dengan sinaran mata yang kabur
Sinar yang sama
Ketika saat2 terakhir atuk

Tapi aku redha
Dia pergi kerana usia
Dan saat2 terakhir dia
Dia sesak bernafas
Dan dari dia terseksa
Lebih baik redhakan dia pergi

Aku puas hati
Kerana tahun2 terakhir dia
Aku sentiasa uruskan dia bersama dia
Lebih2 lagi dah ada blackie
Every friday aku balik kampung
Or bawa dia ke rumah
Ajak dia jalan2 tengok pantai
Tempat2 cantik di miri

Kan dia dah agak nyanyuk
Lupa apa dia dah buat
So keimanan dan kesabaran tuk jaga dia
Adalah perlu ditahap yang amat2 tinggi
Aku salute dengan mak
Yang menjaga dia sepenuh masa
Meskipun adakala kalut juga
Tapi itulah dah namanya orang tua kan

K lah nak beli barang
Pastu balik kampung lagi
Mungkin hanya akan balik miri Sunday
Have a great day semua




zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)