Wednesday, June 5, 2013

masih cuti
ambik sehari sebelum
dan sehari selepas, gawai
ikutkan hati nak semingguan ni
tapi apakah daya
cuti tinggal 10 hari saja
another 6 months to go
tak banyak public holiday lagi
so kena berjimat dengan cuti

hari ni seawal 8.30am
dah turun town
temankan sil beli tiles
rumah tengah di renovate
pi kedai tiles sana sini
buat aku terkait pula
rasa nak buat sedikit perubahan
kat rumah aku juga
tapi kena tunggu dulu
pitihnya belum ada

harga barang pembinaan sekarang
sangat jauh beza dari 6 tahun lalu
masa aku renovate rumah
dulu tiles 1 kaki masih ada harga rm1++
sekarang...... kirim salam ler!
semuanya mahal2
ada yang sekaki tu cecah rm100++
fuh!!! mercik peluh dingin tengok

petang ni ada open house kat rumah uncle
ikutkan malas tapi demi meneratkan talian kekeluargaan
kena layan juga
bukan apa, rumah dia jauh
then aku sakit kepala
sebab dah dua malam tak tentu tidur malam
mlm sebelum anak bujang kita, Titim menangis
so sil n mak dia bawa tidur rmh aku
datang 12.30 mlm, dia tidur
then kul 2am nangis lagi
tak dapat disenyapkan, mendayu3
bila mami kata, jum kita jln
terus senyap terkebil2
alahai baru 9 bulan semalam
dah reti bahasa seronok naik kereta

malam tadi anak aku ava lak meragam
terbangun kul 1 terus merajuk
dalam setengah jam juga sesi pujuk memujuk baru setel
lepas tu dia layan kartun
tah kul berapa tidur aku tak pasti
tau2 aku terbangun
tv yang tengok dia

k lah
nak gerak berjalan





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)