Thursday, June 6, 2013

Window of the Word at Shenzhen, China


hari kedua di Shenzhen
kita melawat window of the world
dimana terletaknya replika2
bangunan terkenal seluruh dunia
baik masa sekarang or zaman dulu2

untuk ke sana
kita menggunakan metro
tuk ke stesen zhejiazhichuang
(tah betul ke tak perkataan aku ni)
tanya receptionist hotel stesen terdekat
dia kata dekat je
tapi aku rasa jauh pula
kerana life sini lebih santai
berbanding HK kot
so kita berjalan pun lenggang2
(berbeza masa kat HK,
berjalan cam dikejar angsa sesaja)
bad thing is
aku rasa makin letih, sakit tapak kaki
but the good thing is
boleh menikmati permandangan

harus ingat if berjalan kat Shenzhen
kena selalu tengok kiri kanan depan belakang
sebab selalu tiba2
ada saja
motosikal yang kelihatan seperti basikal lalu lalang
semua main celok mencelok saja

ok back to window if the world
datang kat sana terus snap2
kagum dengan monumen entrance nya
bayaran masuk adalah cny160

bila dah kat dalam
kita plan naik naik tram dengan bayaran cny20
tuk mengelilingi taman tu
tapi aku tak puas hati sebab
hanya dapat lihat monumen2 yang kat tepi jalan saja
so bila dah tram dah berhenti
aku explore taman tu sendirian
hasilnya......


















































No comments:

Post a Comment

tq, peace :)