Wednesday, September 18, 2013

Aku dah BOSAN!

hari yang meletihkan
despite of dah cuti 3 hari
and yet still feels so tired
over relax kot

nak kata busy tak juga menyesakkan
tapi ada kes yang menjengkelkan

kawan nak cuti
takda orang nak relief
partner lama dia
meskipun masih abiskan keja2 lama
kat dept tu
tapi dlm organisation chart
dah ditkr ke dept lain
so if course dia taknak sign

aku terdekat
tapi bukan ganti kawan yg pindah tu
aku just general helper
takkan saja2 sign
sanggup pikul tgjwb dia
sedangkan hanya 10% keja dia aku tahu buat

tingtong2!
at last big bos suruh aku juga
dgn jaminan supervisor
anything happen dia bertanggungjwb
fine aku sign dengan remark
"BY FORCE"!!
huh!!

aku takmau sign sebab:-

-aku bukan menganti kwn yg tkr dept tu

-if aku cuti pun bukan dia yg relief,
kena liase dgn kwn yg lain

-aku duduk kat tgkat tu, kena tlg 3 dept
tak termasuk my own job,.buat account

-aku dah fed up dgn mgnt, kerah semua org
tuk buat keja frontline tp bila timbul
masalah esp camni kat back office semua watde
je and sapa susah, kami org2 back office ler

-most of all......
AKU DAH TAK LARAT NAK COVER SEMUA ORG,
BILAMANA AKU TAK BALANCE, KENA HENTAM HQ,
AKU SEORG YG KENA TANGGUNG.

ITU....ITU... SEMUA YANG AKU TOLONG TU
TAKDA SATU PUN YANG MEMBANTU MALAH
MAKIN MENYESAKKAN, BAGI AKU KERJA BYK2
TANPA PEDULI AKU LARAT KE TAK ABISKAN...

AKU DAH BOSAN!!!
AKU DAH BOSAN!!!

*tetiba berlagu lagu search

tapi tu lah kesimpulannya
aku sangat letih dgn office politic
dgn sikap pijak memijak sesama sendiri
bila betjanji manis je mulut
bila melaksanakannya
huh! jauh panggang dari api
hampeh pun tarak!!!

dan hari ini
aku tinggalkan kerja
tanpa menghabiskannya.....
esok if kena marah
aku marah dia balik¡




zzzyy






No comments:

Post a Comment

tq, peace :)