Thursday, October 3, 2013

Jumpa Kawan Lama



a few days back
jumpa kembali kawan lama kat FB
mengenali dia dari ruang pen pal
ala yang kau hantar alamat & nama kat newspaper tu
kat ruangan berkenalan
nanti2 adalah yang tulis surat nak berkenalan

tuk salah satu cara orang berkenalan zaman dulu
sekarang tah ada ke tak ruangan tu
aku tak pasti
dah lama tak tengok

so back to cerita kawan ni
aku kenal dia masa aku sekolah menengah dulu
kenalan jarak jauh ok
dia kat sibu aku kat miri
berhubung guna surat and telepon
tak pernah jumpa each other pun
cuma melalu gambar

cerita lama kan
lebih dari 20 tahun dah berlalu
aku pun almost totally forget about him
last aku in touch dengan dia
just 2 3 tahun aku dah start kerja

ada lah sekali tu aku pergi Sibu
but somehow tak juga berjumpa
just bergayut kat tipon je
but after tu every year
aku mesti ada pergi Sibu tuk course
just takda contact dia lagi
sebab masa tu dia ngah training kat maktab perguruan

one of the nite tu
kita chat lah kat FB
hahahaaaa... mengenang cerita lama
memang lucu
aku sengih2 tengok phone

dia dah kawin anak 4
kerja pun dah stabil
cerita pasal kehidupan
mengenang masa dulu2
ingat masa kena marah bapa dia
sebab bil tipon melambung tinggi
tuk dia call aku

dah tu tanya dia
kenapa tak jumpa aku masa kat Sibu dulu
dia kata
masa tu rasa cam takda harapan je
jauh

then after keluar maktab
dia ada teringin cari aku
tapi taktau camna
lost contact at all
lupa which company aku kerja

yang dia ada hadiah terakhir aku bagi
almost 20 years
and yet masih in good condition
sumpah aku tak ingat langsung apa aku bagi

necktie!!!!
sampai sekarang dia masih memakainya
on special occassion
i'm so touched!

tak sangka dia masih simpan
and i got something
yang dia bagi 
music box!!!
tapi dah banyak sangat dah pindah randah
rasanya masih dalam kotak
the lastest i know
masih funtioning
tapi patung yang dancing tu
tak boleh gerak lagi
rasanya esok nak cari lah

huh, mengenang masa silam
ada yang buat so touching
but most of all
melucukan

someday we wish to meet each other
as a friend of course
takda feeling2 cam dulu lagi lah
dah lebih 19 tahun berlalu 
kenangan masa muda yang manis




zzzyy










No comments:

Post a Comment

tq, peace :)