Sunday, June 15, 2014

Tempat Di idam Nak pergi

Niat hati ni nak lah sesangat melancong
tapi $$ tak mengizinkan
so far aku hanya mampu melancong keluar negara
hanya beberapa kali saja
antaranya Bandung & Jakarta di Indonesia
Shenzen di China, Macau & Hongkong
yang lelain masih menjadi angan2


jika compare to Malaysia 
dan luar negara
(of course negara yang mengunakan
currency yang murah dari Ringgit)
rasanya lebih worth melancong keluar
lebih murah lebih berbaloi

ok so far yang dirancang for next year
insyallah if takda aral melintang
aku n makcik bidah plan nak ke Ho Chi Minh City, Vietnam
















tujuan utama
shopping!! shopping!!!




















Dengarnya kain meter-meter adalah murah kat sana
and i'm really crazy about kain ni
so far dulu seronok memborong kain kat Bandung
and dengar cerita
kain kat sini lagi murah dari di Bandung
errmm...
this time kena lebih bijak membeli & membawa
cos if guna airasia, charge bag adalah mahal
menasihati diri sendiri
jangan bawa bag yang berat!!
so nanti balik boleh bawa lebih barang2an





Tempat kedua yang aku nak pergi

Seoul, Korea!!!
















ni semua pengaruh dari drama korea
yang sering tengok kat tv
lebih2 lagi drama pertama yang aku minat
dari dulu hingga sekarang
Winter Sonata!!!!



















if pergi korea
walau apa terjadi
aku mesti nak menyusuri jalan ni

















tak kira lah musim apa
mesti nak melalui 
dan tangkap gambar banyak2 kat lorong ni

tah kenapa drama winter sonata tu
begitu berkesan kat aku
hingga kini if tengok drama tu pun
confirm aku menangis lagi
cam ketika tengok huch huch hota hai
tah berapa kali tengok
pun confirm akan menangis lagi :p


tu saja dulu
nanti aku fikir lagi
mana nak pergi
tempat nak dituju tu memang banyak
tapi tu ler
kena tengok pocket dan logicnya dulu
if $ berguni2
huh! sebut je aku terus pergi
kan kan kan












zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)