Tuesday, September 2, 2014

hari ni cuti
dan kebetulan SIL pun cuti
so dipergunakan sebaik2nya dengan berjalan-jalan

bangun awal
hantar Ava ke sekolah
budak to of course
as usual
will be hairan kenapa aku tak pakai baju kerja
berkali2 tanya
kenapa mami tak guna baju kerja?
mami shuti ke?

aku kata hari ni ada sukan kat office
tu ler yang pakai baju biasa
but budak tu tak putus asa
dia tetap tahu aku cuti

pergi sekolah almost 8am
mentang2 sekolah dekat je
lagipun hari ni kena sign buku account sekolah
as usual
budak tu merengek juga takmau tinggal
tapi sekejap je pun
belum sempat tinggalkan perkarangan sekolah
dia dah lupa tentang aku pun
huhuhhuhuuu...

lepas hantar dia sekolah
aku jemput SILs and adik Timi
pergi breakfast je pun
yang timi tu anak buah aku
bulan ni baru 2 tahun
bangun2 tidur je terus kena bawa berjalan
dengan muka comot bekas cakaran
rasanya kuku dia sendiri
selamba je duduk dalam kereta
(dia suka car drive-duduk belakang
takmau duduk depan)
on the way balik 
dia tertidur lagi
confirm masih mamai budak tu diajak pergi pasar tadi

by 12pm jemput ava dari sekolah
pastu sambung berjalan lagi
menyukat kedai
dari hujung ke hujung
pergi 2 supermarket

supermarket pertama
ava masih cergas
budak tu simpan dan terus menyimpan
apa2 yang dia nak
tau2 masa membayar, banyak pula barangnya
alahaiii

supermarket ke 2
warning dia jangan beli apa2
mami dah takda duit
dia kata ok tapi muka monyok
longlai je dalam bakul sorong
passby section ice cream menjeling saja
yalah dah kena warning
of course tak excited
lagipun baru je pekena ice cream kitkat dalam kereta

akhirnya............

























hahahaa!! 
budak ava ni tertidur duduk dalam trolley
if weekend dia bangun pagi lewat
dapat if tak tidur siang
tapi if hari bersekolah
memang tak dapat lah if tak tidur siang
dalam 2 jam tidur


and now 10.52pm dia dah tidur
if tak, mau nya kul 12 pun belum lagi tidur
cam semalam
sakit lah sangat nak tidur
by 10pm ingatkan nak tidur
masih lagi minta bread & susu
katanya lapar
pandai lah dia tu
lapar apa nya
makan sikit je pun
then tengok kartun lagi
bermanja kat aku
gesel2 cam kucing
then bisik
mami nak makan epal!!
fuhh!!! anak aku ni
lepas makan setengah biji epal
kartun abis 
baru lah terkulai layu dalam pelukan aku

aktiviti hari ni juga dipenuh dengan agenda makan
3 kali duduk di kedai makan
pertama breakfast
pelbagai! seorang 2 order
then makan tengahari kul 3pm
ada yang makan lelapan
aku makan nasi campur
balik rumah, relax2

mlm tadi hantar SIL balik rumah dia

sebelum berpisah
ended our makan day
dengan pekena kuehtiaw goreng dan sate
fuhh!!! senak perut!
apa pun
thank you so much SIL sebab sponsor makan hari ni
lama dah tak berjalan sama camni

well
*tarik nafas panjang*
esok dah masuk office balik
harap bersemangat yea

nite2










zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)