Saturday, May 23, 2015

Life At Bedroom

life lately banyak kat bedroom je
kenapa aku kata camtu

pertama cuaca yang sangat panas
aircond kat bedroom memang sentiasa on
so lepas dinner mandi semua
terus melepak kat bedroom
mata tu bila dah dok terbaring2
memang confirm lah ngantuk
lagipun kan tengah gian main COC
so sambil baring2 sambil main COC
tak lama pastu terboost lah zzzz
lagipun brapa lama sangat lah
masa jaga yang ada kat rumah
di hari2 bekerja
3-4 jam je pun
selebihnya tidur & kerja

kedua sebab kat bilik ada tv n cd player
kan ava memang suka layan kartun
sambil teman dia tengok sambil nikmati ekon
dan zzz terus

meja tulis ava kat bilik juga
begitu juga mostly doll dia
so bila ada homework
memang buat kat bedroom pun
tambah lagi bedroom aku
siap ada rak makanan/ cokelet ava
macam2 junk food ada

orang kata jangan bagi budak makan junk food
tapi aku tak ambil kisah sangat
sebab ava ada masa mood makan dia mai
makan junkfood tu semua
pun dia tetap makan bubur or nasi kicap
bila mood makan takda lak
kau masak bubur sedap
masak mee
masak nasi kicap/ french fries 
pun dia taknak
so the only itihar yang ada
suruh lah dia makan apa yang dia suka
asal perut dia berisi


























kegemaran
makan cokelet kitkat, cudbury yang kecil2 tu
yang kitkat tu if sebelum dia makan dah patah
cfrm dia takkan makan
sekarang dah beralih ke kitkat yang bulat2 tu
peminat setia french fries

if kropok
jenis yang cam pringles tu
cheese ball
chicken ball
twisties
yang lelain dia kurang pandai makan


berbalik kepada aktiviti aku
tengok tv pun dah jarang sangat
last melekat kat tv
adalah ketika walking dead hari tu
ni dah abis season
tunggu oct baru ada lagi

main pc games pun dah jarang sangat
dah tak cukup masa nak buat itu ini
mungkin factor umur dah meningkat
tambah kerja yang makin banyak kat office
so bila sampai kat rumah 
rasa nak rehatkan badan dan minda saja
and the best solution and place
is bedroom yang sejuk nyaman
boleh terlelap bebila masa je

dulu aku demi games
walaupun mengantuk
aku sanggup 
and since aku takda sangat main pc games ni
ava pun dah tak berolah sangat
dulu if dia nak tidur
and aku duduk diluar
adalah dia dok merangkak jadi kucing dari bilik
demi nak tidur atas riba aku
sekarang pepuas dia tengok tv 
dia nak tidur
dia peluk je lengan aku sebelah
takyah nak ternanti2
tunggu aku settled kan games cam dulu

oklah 
nak layan COC
ada 2 war nak attack ni

happy weekend!!!









zzzyy




No comments:

Post a Comment

tq, peace :)