Wednesday, July 8, 2015

Projek 1st Time Buat Tat Nenas



hari ni aku cuti
lately cuti sesaja
ni sambungan dari setengah hari semalam
bukan plan tapi emergency

ada anak buah meninggal
so mak nak balik kampung cousin tu
so takda lah yang menjaga Ava
terpaksa aku ambik EL

tapi ended mak tak jadi
sebab transport yang sepatutnya
ambik dia
tak kunjung tiba
asalnya janji dengan auntie
diorang jadi pergi or tak
dia akan call
tapi tunggu punya tunggu
takda lak call
last2 mak call rumah auntie
dibagitau auntie lama dah pergi pun

so aku yang sedia kala malas
(walaupun cuti dah ciput je harinya)
tetap nak juga cuti hari ni
dari tak buat anything
aku mak bapa and adik
buah tat nenas
buat pertama kalinya

























resepi di google
buat tat nenas gunting
dah semuanya first time
main hentam saja lah
tu vision yang pertama

aku n mak buat yang bujur2 tu
adik tukang bulatkan jem
(jem pakai yang instant dalam paket)
bapa tukang gunting 























taraaa......!!!!
dah masak
meskipun tak menjadi sangat guntingannya
tapi tetap sedap
(part2 deco ni memang fail)

























kurang menjadi rupanya
dari yang di absorbed
bentuk salah buat
should bentuk cam kura2 gitu
dah tu sapuan telur diatasnya kureng
sebab takda berus
guna berus jenis yang tuk mengecat tu
(berus tu tuk sapu marinate masa BBQ)
berus yang besar!
















so inilah yang ada
sebalang besar
satu balang tinggi & satu balang rendah
balang yang tutup merah tu
yang besar tu memang besar ahh
yang kecik dalam 50 biji
besar dalam anggaran 80 biji
yang besar tu dalam 300 biji
so satu biskut raya dah siap!!!!

rasanya???
sedap seperti yang selalu kat bakery tu
aku masuk bakul angkat sendiri
hahahaaa!!!
tapi seriusly memang menepati citarasa aku 



resepi senang je

300gm tepung gandum
4 sudu besar tepung jagung
3 sudu besar gula icing
2 biji kuning telur
200gm butter


aku buat 4 kali ingredient tu
barulah terhasil sebanyak diatas tu


oklah
begitu lah n3 setelah lama tak update


papaiiii










No comments:

Post a Comment

tq, peace :)