Tuesday, March 1, 2016

Hari bercuti



hari ni aku cuti sehari
tapi cuti pun lagi busy dari kerja
sana sini ku berjalan

awal pagi hantar ava pergi sekolah
pastu terus pecut ke sekolah
yang aku nak daftar ava darjah 1 next year
ambik borang semua
diberitahu yang akan ada exam nanti
exam tuk menentukan 
dia dapat ke tak masuk sekolah tu
emm sekolah biasa pun
tapi tahun ni berlainan sikit
mungkin nak jaga standard kot

sekolah tu memang jauh dari rumah
tapi dekat tempat aku kerja
tu ler yang nak masukkan dia sana
so nanti apa2 urusan senang buat
boleh jalan kaki saja
(next cuti aku uruskan penghantaran)

lepas tu nak pergi astro
cek package dan bil
serta nak potong channel baby tv & sports
cam tak tengok sangat pun

astro buka kul 9.30am pula
so aku yang datang sejam awal
menikmati lah mee jawa special dulu
kedai sebelah office astro je pun

uruskan hal astro
hanya potong baby tv rm5 sebulan tu je
yang sports tak dapat nak potong
sebab dia attached dengan package lain
if aku cancel terpaksa repackage
n harga lebih mahal dari yang sekarang ni
terus bayar bil sebulan setengah
nasib baik bulan ni setengah je reganya
sebab ada credit bal setengah bulan
all this while aku main bayar je guna ebanking
takda nak tengok bills semua

and salah satu sebab aku nak cek astro 
sebab kawan aku semalam dapat bills
dia ada kena charged dalam rm35 gitu 
tuk package tempoh sebulan je
sedangkan dia takda minta pun
dah abis sebulan siap ada reconnection fee RM20 pula
eehh... hairan dia kenapa pula ada reconnect
takda pun dia bayar lambat
malah aku sendiri tengok dia bayar guna kiosk
malah bayar lebih dari bill pula
tu le aku suruh dia tanya astro sendiri
minta clarify apa yang di charged tu

ni pun aku ada terbaca 
tentang seorang tu dia nak terminate astro
end up kena bayar banyak
sebab brench the contract
which dia sendiri pun dont even aware of it
guna astro memang dah lama 
tapi kan ada orang promo tukar dekoder dia
tanpa bagitu 
diorang ikat dia dengan contract 2 tahun
tak pernah bagitau dia pun tentang T & C
nasib baik aku tanya tadi
aku ada terikat dengan apa2 contract ke
diorang kata takda

lepas astro aku drive ke Digi pula
nak tanya tentang bill
kan dulu aku package under company
5G tuk RM68 saja
contract 2 tahun
dah abis 2 tahun aku continue lagi tuk setahun
masa tu rm78
sebab asalnya Digi 4G saja dah rm88
dan takda yang 5G pun
sekarang ni contract 2nd time pun dah abis
so aku nak clarification camna bills sekarang
sebab as usual all this while
aku memang main bayar je bill guna  ebanking
ni since ada masa
aku nak bertanya dan perjelasan
and semua ok
takda contract tapi monthly rm88 tuk 5G
the most matter is 5G tu
aku ni guna internet banyak tuk main COC
if abis quota memang gelabah
stress tak boleh war :)

lepas settle digi dan bayar bill
rush balik rumah
sejam lagi tuk ava balik dari sekolah
sampai di rumah terus buat e-filling
buat cepat2 arr
excited nak tau ada refund ek tidak
and syukur alhamdulilah ada refund
boleh lah
melegakan hati yang panas
bulan2 yang lalu 
sebab bayar pcb banyak
rasa cam setiap sen di tax
sangat tak seronok

12 noon ambik ava
terus bawa mak apak pergi makan
sign buku account & voucher kat sekolah ava dulu
sebab aku kan puan pengerusi
hahahaa!!!
takda buat apa sangat pun
just protokol

hantar ava main jump2 kat mall
dia kawan favourite uncle dia
aku mak n apak berjalan2
lepas tu pergi kedai
makan tengahari!!!
hahahhaa 
kul 4pm hoh!!!

balik dari ambik ava tadi
aku tak makan sebab dah pekena mee jawa
tumpang makan sikit2 je :)
pekena dimsum 3 biji
dan lebihan mee tikus ava
masih kenyang pun

ni lega
banyak dah settle
saman tak letak kupon parking pun dah bayar
tuk bulan ni ada sikit lagi bil yang belum bayar
nanti2 aarr tunggu pas aku balik dari HCM








zzzyy


















No comments:

Post a Comment

tq, peace :)