Friday, May 11, 2018

Rumah panjangku




Assalamualaikum semua
Yea PRU14 dah pun selesai
Team Tun M yang amat  meng excited kan
Keputusan PRU yang paling susah nak di announce
Dan ternyata keputusan terbesar dalam sejarah berlaku
Peralihan kuasa yang drastik
Tahniah kepada Pakatan Harapan
The legend Tun M is back!!!



























Nah, bukti aku turut menjalankan
Tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia
Kali ni extra excited nak mengundi
Dan tak sabar dengan keputusannya
Sanggup bersengkang mata
Tapi last2 aku tewas juga sebelum keputusan di umumkan

Keesokkannya pula selamba je relax2 baring awal pagi
Kan cuti, wasap dgn kwn2 cerita ttg keputusan PRU14
Pas confirm cuti dari boss
Ava terus ajak breakfast roti canai
Pastu ronda2 kat parkson
Dan sebelum  balik berhenti beli sayur

Masa tu dah 12 noon pun
Sebelum drive, teringat ada miss call
Cek, sis call
Tengok wasap group
Errkkk!! Boss suruh cari aku n another colleague
Sarawak kerja lah!!
Takda cuti2!
Semua dikerah turun kerja
Ehhh... rushing balik rumah
Sebelum turun kerja
Sempat tengok press confrence Tun M
Alah dah alang2 lambat
Biarlah masuk time tengahari sekali 1.30pm
Duk opis skjp
Pastu keluar makan
Hahahaaaa....

Sebenar tak expect pun kerajaan swk tak ikut federal
Selama ni tak pernah bercanggah pun
Dan disebabkan swk dah jadi negeri pembangkang kot
Cuti 2 hari tu akan diadakan 17 & 18 may
Which aku rasa doesnt serve any purpose pun
Nii if semalam yang cuti ok lah juga kan
Sebab ramai yang tak tidur
Menunggu keputusan PRU14
Boleh lah berehat kan

Eh
Kekawan semua tentu ada yang tak pernah
Tengok rumah panjang kan
So sempena PRU14 yang lalu
Paginya aku hantar mak n apak
Mengundi di kampung

So since dah kat sana
Aku snap lah beberapa pic rumah panjang kami
Meh lah tengok



Pemandangan dari jalan raya



RUAI

RUAI

RUAI

VERANDAH

VERANDAH












Rumah panjang ni ada 29 buah bilik bersambung
Dan 3 bilik lagi didirikan bertentangan dengan rumah panjang
Ni adalah disebabkan kawasan tanah tak cukup
Tuk that 3 bilik tu menyambung

Sebenar dari Ruai ke dapur pun panjang juga
Tapi haritu aku tak masuk bilik kitaorang
Sebab aunty yang stroke ada bersama
Payah sikit nak bawa dia berjalan

Begitulah  camna rupa rumah panjang
Yang ni rumah lama
Dah lebih dari 30 tahum
Yang modern sekarang banyak yang cantik

Oklah aku dah ngantuk
Happy weekend semua
Baii


















zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)