Sunday, July 15, 2018

New Supermarket On The Block




Assalamualaikum
Salam ahad semua
2 hari tak update
Letih menguasai
Asal nak update je
Menguap teruk
At the end kepala terhantuk kat tab

Tambah semalam is school day 
Replacement masa cuti khas pilihanraya aritu
28hb ni pun school day 
11 juga, replacement of ph masa Gawai

Well ni kisah semalam
Aku gigih pergi Everise supermarket dua kali
Sekali bawa mak tengok2
Sekali shopping dengan adik
Everise ni belum sampai sebulan di Miri
Supermarket yang aku anggap
Menggantikan supermarket Tai Kiong yang tutup
Sebab dia jual imported item especially dari korea

And a few days ago
Another grocery shop buka
Yang ni kecik dan jual product dari jepun pula
Seriously
Aku memang ok2 je supermarket camni
Im not a great fan of korea and japan process food
Sebab tak reti baca instruction n ingredients
So jadi aku tak minat nak consumes
Tapi jenis yang di prepare di cafe2 tu ok lah sikit
Tho jarang

So meh cuci mata sikit
Tengok a few attractive corner













At the moment
Sushi station faberet aku
Dua kali pergi
Dua kali beli
And kat rumah hanya aku n mak
Yang reti makan

Lain dengan ava
Banyak yang mengoda dia disana






















Ni hasil tangkapan dia
Adik kena pau teruk dengan dia
Pas beli makanan dia beli LOL surprise pula


















Ni salah satu dari toys yang dia grab, LOL surprise
Ada satu lagi tah pa nama
Aku sampai sekarang masih dok pokpetpokpet
Tiap kali dia beli minatang nii
Besar sikit dari ibu jari je pun
Dgn satu dua accessories
Rega dalam rm59-rm79
Jual yang ori kat Toy'R'us
If yang ciplak tak cantik pula
Kasut tak ngam lah
Baju tak muat lah
Alahaii budak zaman sekarang
Zaman aku dulu
Diberi gelang getah je dah cukup happy 😁😁😁









zzzyy

7 comments:

  1. not bad jugak interior dia, nampak eksklusif! tapi yang paling best haruslah sushi station :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu le just harap jgn memula je camtu, nnt2 dah terabai pula

      Delete
  2. best jgk, mcm2 ada.... station sushi tuh mmg menggoda betul lah

    klu mmg dkt ngn umah mmg rasa nk selalu2 dtg kan... masih baru lg kan.... tak abis explore lg

    ReplyDelete
  3. samalah..makann korea or jepun kureng sikit tapi kalau sushi on aje

    ReplyDelete
  4. yes. berminat nak beli kekadang, tapi tak pandai baca instructions nyer kan.
    dlm bhs korea dan jepun :) hi hi hi hi...
    wow, sushi. i like !!!

    ReplyDelete

tq, peace :)