Saturday, August 25, 2018

Aiskrim gula Apong vs Tokayaki Boat



Kisah semalam
Pepagi dah kecoh kat grup FB n Wasap
Gaji belum masuk
Semua dok suspen
Tak pernah lewat
Bangun je tido tgk ebanking
Biasa memang dah ada
Ni tak
By 12pm pun belum ada
Msh kecoh kat grup FB šŸ˜

Aku ok je sebab ada informer
Bagitau masuk by 5pm
Sebab ari sebelum kan cuti
Lagipun diorang nak mskkan gaji baru executive
Tu yang lambat
By 2pm semua lega
Dah masuk
Dah boleh byr hutang piutang

Aku biasalah
Perkara pertama buat  if gaji
Memang beli groceries
Past beli semua
Yeah ice cream time


Ice cream gula apong yang sedap!
Pernah makan tak?
Nyaman oĆ²o
Diperbuat daripada gula apong.
Kat sarawak gula apong ni banyak kegunaan
Tuk buat kuih
Tuk buat minuman
Tuk campuran cendol
Dan ni tuk buat ice cream
Sedap!
Tambah lagi topping oreo
Sesekali kena brain freeze juga šŸ˜Š
Gara2 gelojoh makan
Sebab nak driving, cecepat masuk mulut
Tambah nak cecepat keluar parking
Dah ada yang menunggu nak masuk





Yang cecair cair tu pun gula apong
Penambah perisa
Yang bestnya 
Dia tak manis sangat
Sedap je di lidah šŸ˜—šŸ˜—


Pastu beli Tokoyaki ni
Ni pun sedap
Faveret Ava
Tapi bukan isinya
Dia suka makan fish flake kat topping tu
Dulu dia masih kecik
Sesaja minta dibelikan kerak hidung
Korang imijin reaction aku
Melopong weh!!šŸ˜ØšŸ˜ØšŸ˜Ø
Tetiba anak nak mkn taik hidung
Bila dah faham maksud dia
Baru lega
Sampai sekarang masih kata tu kerak hidung šŸ¤£šŸ¤£






















Ava akan makan topoing dulu
Pastu baru aku mkn isi bola nya
Sedap
Ada isi sotong

K lah nanti aku update lagi
Kita nak pii Terusan Beach
About stgh jam dari rumah
Nanti aku update pico2 yea šŸ˜ŠšŸ˜Š








zzzyy

6 comments:

  1. nampak sedap la aiskrim tu! takoyaki tu pun TT___TTT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiskrim tu sedap, takoyaki pun sedap šŸ˜Š

      Delete
  2. tak penah dengar gula apong.. gula merah o gula batu ke ? hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kt sarawak ada, nira tu diambik dari pokok apong. Sedap. Dia color cokelet, berketul tp bila nak guna panaskan biar hancur

      Delete
  3. HAI SAYA ORANG BARU KAT BLOG JOM LA FOLLOW SAYA!SAYA DAH JADI FOLLOWER AWAK!

    ReplyDelete

tq, peace :)