Thursday, September 27, 2018

Si Panda injured vs Tipah Tertipu


Balik kerja
Masa nak masuk kereta terus spot
Ada scratch teruk kat tepi bontot si panda ku
Terus orang2 kat kedai tu kata
Tadi ada orang langgar 
😲😲😤😤😤😤
Panda yang di park bebaik dalam petak
Tak bergerak tak berjalan
Pun dilanggar

Nasib orang2 kat kedai tu 
Ada ambik no kereta yang langgar
Si Myvi putih
Pas ambik gambar kelukaan panda
Aku terpaksa rush balik
Sebab ada appointment nak ke rumah kawan
Ada orang datang je rumah mengurut
So aku n mak nak tumpang sekali

Dalam perjalanan balik tu
Aku rasa tak keruan
Nasib aliran traffic tak sibuk
Memacam bermain di fikiran
If lah tak dapat cari yg melanggar panda
Memang cacat lah dia
Which tuk fikir je aku dah benci
Walau kurang sempurna tapi
Aku jenis yang nak semua
Kelihatan in order
If nak repair pun
Nak guna $$ juga
Hakak is stress

Bial sampai kat rumah
Terasa badan bergegar
Memacam rasa, fikiran berlegaran di kepala
Aku duduk kat sofa
Tarik nafas dedalam
Mengucap beberapa kali
Dah lega baru aku msg adik

Minta di up posting di Miri Community 
Cari si empunya myvi putih
Bagi chance sesapa mengaku dulu
Sebab masa dia langgar tu
Orang2 kat kedai ada suruh dia cari aku
Sebab ofis aku memang berdekatan
And
Syukur alhamdulilah ada yang mengaku
Orang yang disekeliling juga
Esok aku nak jumpa dia
Semoga semua berjalan lancar
Aku nak bumper panda seperti sediakala
😭😭😭😭😭😭




















Nampak sikit je
Tapi dah bumper tu cam plastik
Memang agak koyak lah
Soon or later
Memang koyakan akan membesar



















Nah...
Parking pun bukan sebarang kan
Tengah2 dalam petak
If lebih dari tu taktau lah aku


















Nah...
Broken heart tak?
If tengok camni
Nak nangis on the spot pun ada
Tapi aku kontrol
Malu lah kat orang2 kedai situ
Ada part walau hanya sebesar tunjuk jari
Tapi lubangnya nak tembus ke sebelah dalam bumper
I is so sedih tengok panda camtu
😔😔😔😔😔😔

Kes  berurut pula
As usual lah
Janjinya 7pm
Memang tak sah tak lambat
Nasib tak lama lambatnya
Aku dah rasa tak boleh duduk diam
Sebab masa tu belum jumpa yang langgar panda
Adik2 semua tolong up dan share kan post
Mostly nasihatkan lapor polis before 24 hrs

Aku urut tengah paha dan betis saja
Sebab lately agak kerap cramp
Especially masa tidur
Aduhaiiiii memang azab lah sakitnya

So urat masuk angin lah kata tukang urut
Bla bla bla bla
Ia kan saja lah
Mana nak sangkal orang expert kan
Kita bukan tahu pun sebabnya

Ok masa msg dan buat appointment
Bila tanya  berapa charge
Dia kata kaki rm18 je
If badan tanpa kepala lain harga
If badan dengan kepala lain rega
Errkk aku tanya sis
Kepala bukan part of badan ke 🤔🤔
Hahahaaa

Bila nak bayar
Aku agak melopong
Aku sebab urut dua kaki rm18 each jadilah rm36
Sis sebab urat dia agak kembang dan hanya sebelah kaki, rm25
Mak oklah seluruh badan memang rm45
If aku tahu
Worth lagi urut seluruh badan kan
Rasa cam tipah tertipu pula
Takkan guna khidmat dia lagi
Kang nanti bila diurut
Dia kata ini lebih lah itu lebih lah
Lain2 charge pula
Bukan lama pun
Lebih kurang 15mins je
Selalu juga berurut tapi tak pernah kena camni
Tiap bahagian badan lain charge
Walau sama bahagian if dia kata lebih serius
Lain lah pula charge nya
Sedangkan keadah urutan sama je pun
Fuel charge pula is rm15!

Pastu nak suruh orang cuci aircond pun dramatik juga
Mula janji antara 3-4pm
Then 5-6pm
Datangnya almost 7pm
Nasib ada apak di rumah
If aku yang tunggu
Memang clash lah masa

Tambah lagi 2 orang dari union sekerja call berturut2
Tanya aku tentang aktiviti ahad ni
Samada ofis kita ada hantar orang ke tak
Treasure hunt cari barang kat supermarket
Aku nak ikut tapi tak cukup korum
Hopely esok ada member dapat join
Dah tak larat aku malam ni cari orang
Banyak benda kat kepala ni

Arrgghhh
Not a good day for me
Biarlah berlalu....
Semoga esok lebih indah dan murah rezeki
Aku nak tidur
😴😴😴😴😴😴😴😴








zzzyy

6 comments:

  1. adehhh.. mmg org parking sblh bok pandei mbak keta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Br dh jumpa org yea, mau parking tpi sik pandey ngbik point tuk msk, main terjah je. Luckly mau byr, tpaksa ngusah diri, cuti indah tok, gara2 pergi ke workshop

      Delete
  2. aduh, bersabar la dik ye... bab kete tu mmg buat hati remuk retak berdarah la... klu sikit je terclr takpe ni bkn main teruk... melampo lah kn...
    hrpnya org yg langgar tu bertnaggungjwb lah utk urusan ke bengkel tu...
    bab ngurut tu pun... alahai ssh klu amik kesempatan

    dhla tgh sakit hati psl kerete, kes ngurut lak tambah bengang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah sis. Cam jatuh ditimpa tangga pula doh 😁

      Delete
  3. Replies
    1. Pengaruh viral sis.announce kat page Miri Community, kat sini cam warga miri know each others, tu lah ash juga if tak mgaku, kang ada yg tau, naya je menanggung malu

      Delete

tq, peace :)