Wednesday, October 24, 2018

Selipar Bata


Masih ingat tahun 80an dulu
If dapat beli selipar jenama bata ni
Memang seronok lah
Boleh berjalan sambil pandang kaki terus menerus
Bukan sebab pemalu hokay
Tapi seronok tengok kaki melangkah
Dengan selipar bata ni





Tak pasti samada masih ada ke tak selipar ni
Dah lama tak pergi kedai bata
Tho ada kedai bata depan office
Lama dah tak masuk

Sebab lately
Life aku is

Datang keja 
Duk kedai minum kopi
Kedai belum buka
Aku dah  masuk office
Lunch break terus balik rumah 
Jemput Ava ke sekolah
Balik dari sekolah
Parking then rushing
If sempat beli tapau
If tak sempat
Minum teh/ kopi 
Dengan biskut kering je




9 comments:

  1. sya sampai skrg msh pakai lagi kasut jenama bata... skrg dh macam2 jns n gaya... ada yg comfit sangat selesa dipakai...

    sandal yg merah tu mmg lagend dulu, skrg ni dh tak penah nampak la kt dlm mana2 kedai bata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama kita sis, saya pun pguna comfit bata sebab tapak kaki x boleh guna kasut tapak keras. Aah yg merah tu mmg cam dah takda jual lagi dah

      Delete
  2. jenama yg bertahan sampai sekarang..:)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Jgn ditegur masa yea, mun ditegur boleh ngeriss 😂😂😂

      Delete
  4. mcm takde dah pattern gini la.
    aida ni pembeli tegar bata. sebab harga murah. selesa.
    ni dulu time skola, aida pernah pakai :)
    legend. patut nyer bata kena on kan balik pattern ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, mmg dah takda dikeluarkan lagi. Skrg dh mkin byk range jenama bata

      Delete

tq, peace :)