Saturday, June 29, 2019

Kursus - Part 1



Assalamualaikum
Lama menghilang
Takda pergi mana2
Just susah nak melahirkan idea
Ceritanya ada
Tapi bila nak ditulis
Semua sembunyi
Akhirnya aku tewas di ulit mimpi 😂😂😂

Kejadian rabu lepas
Ambik cuti setengah hari
Sebab petang nak fly ke KL
Ada kursus

Sebelum tuk menjalankan tugas biasa
Kul 9am dh ke pasar
Bawa ava lunch sebelum dia sekolah
Pergi singapore chicken rice



Mee goreng


Setengah ekor ayam stim


Nasi dak ava
Nasi dan ayam je


Mee kolok



Hati dan badal ayam

Pastu jemput mertua adik kat poliklinik
Ambik nephew dari sekolah
Sampai di rumah dah nak kuk 1pm
Flight aku 2.30pm
Rushing mandi
Pastu merempit dengan apak pii epot
Nasib dekat, tak sampai 5 mins


Flight on time
Sikit pun tak delay
Malah hanya ambik masa 2 jam ke KL

Ambik klia sentral ke stesen putrajaya
Tunggu kawan jemput kat situ

Disebabkan beberapa hari lepas
Kawan show off dia makan sate kajang
So dah sampai putrajaya ni
Haruslah makan sate kan

Faberet spot
Ramal food junction
Pergi willy sate

Dah ramai orang berbaris order
Aku customer ke 112



Order aik laici pun yang extra besar
Perut lapar kan
Haruslah tamak



Otak2 ikan
Pun satu kemestian



Yong tafu


Sate ayam dan daging je yang tinggal
Beli 20 cucuk each
Makan dua org je tau!
Mati lah tamak tak habis2
Kebesaran sate nya
2 kali besar dari yang kat sini
Ayam rm1 secucuk
Daging rm1.20 secucuk




Tunggu kawan solat
Rehat sekejap

Aha kat sini ada kes sikit
Sedang aku duk tengok tipon
Dtg perempuan memimpin lelaki buta
Tetiba je kat tepi tu
Wah banyak sate dgn nada sinis
Pastu hulur tangan lelaki yg dia pimpin dan tisu
Aku cam terkejut tau
Awat sinis ni eh sedangkan nak minta derma
 Nah... aku hanya geleng kepala tanpa tengok diorg
Nah korang nak kutuk aku kutuklah
Tapi aku tak berkenan dengan cara perempuan tu

Nak minta derma takyah lah sinis2 camtu
Kau hulur je
Confirm aku beri
Aku takda lah kedekut sangat ni hah
Satu lagi perempuan tu cam sihat walafiat 
Umur dalam 30an or early 40an
Boleh kerja lagi
Kam baik if keja dari bawa lelaki tu ke sana sini

Lagipun earlier
Kat tempat yang sama
Ada seorang remaja perempun pun minta derma
Tah apa dia cakap
Aku dengar sayup2 je walau tepi telinga aku
Aku n kawan geleng
Dia cam nak paksa juga kitaorang bagi
Sebut bagi lah dgn ikhlas bla bla bla
Aku tak nak bagi
Sebab aku tau aku tak ikhlas
Aku tak suka lah cara camtu
Jangan lah paksa2


Pastu sambung makan
Biarlah kejam malam ni
Lebihan sate tapau balik


Almost 10pm baru check in
Kat IOI Palm Garden Hotel


Tho kali terakhir ke sini lebih 5 tahun lalu
Masih juga suram
Tambah lagi sekarang tengah renovation
Tak suka if harus tinggal kat sini



Laluan masuk hotel corridor camni
Kan style resort
Dahlah lampu suram
Masa cek in tak jumpa even seorang pun kat sini
Issskk 🤔🤔🤔


Taman yang tengah2 ni pun gelap
Dulu terbiar
Sekarang tengah renovation
Tak suker tak suker



zzzyy




2 comments:

  1. Tak pernah mkn sate willis..besar2 dagingnya, berbaloi dgn harga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tpt faberet ni. If dtg bangi mesti pergi sini. Sedap dan besar sate nya

      Delete

tq, peace :)