Monday, July 1, 2019

Kursus - Part 2



Aku ke KL ni sebenarnya urusan kerja
Tiap tahun harus pergi
At least 2 hari
Seperti biasa kan dari Sarawak
Since ada tiket flight free
Ramai yang ambik peluang
Tuk terus holiday aft course
Paling2 koman pun
Mesti nak shopping2 sikit

Kursus nya of course kat training centre
Ada hostel kat situ juga
Tapi awal2 tahun ni
Memang hotel tak muat tuk semua
And usually orang sabah/sarawak
Selalu duk hotel
Tuk menyenangkan merayau aft kursus

Tahun ni aku duk IOI Palm Garden hotel
Hotel agak lama
Dulu masa 1st pergi
Ada international golf tournament
Tapi sekarang cam dh takda golf course nya
Lagipun hotel dalam process renovation
Agak messy dan suram



Yang ni permandangan dari balcony bilik aku
Hijau dan tenang je
Sayang takda masa tuk menikmatinya
Ni tengok masa sebelum ke training centre hari pertama






Bilik 2 katil queen size
Aku duk sorang
Yang seharusnya roomate aku
Dia check in dengan suami dia



Hotel facilities sangat minimal
Sebab terlupa bawa berus gigi
Dan kat bathroom pun takda
Malam pertama ni
Aku berus gigi guna towel!
Termuntah2 weh waktu korek2
Lap2 gigi dgn towel n colgate

Last day tengok ni!
👇👇👇

😢😢😢😢😢


Bilik ada balcony sendiri
If hotel yang masih baru
Confirm cantik sangat
Ni balcony dia takda dibersihkan
Tak menyerlah



Ni taman kat tengah2 hotel 
Dulu terbiar, bunga2 tak terurus
Sekarang dalam process renovation
Kalau diorang buat kolam mandi situ
Tentu lagi cantik kan




Pemandangan waktu pagi
Damai
Tenang





7.30am naik bas khas ke training centre
Terus ke cafeteria tuk breakfast
The food getting better now
Banyak juga choice



Kelas bermula
Adalah dalam 25 orang dari branch berlainan
Biasalah lumrah masa kursus
Memang mengantuk sesangat lah yeo


Lunch pun kat cafeteria situ
Semua FOC
Menu khamis is nasi beriani
Kari daging
Ikan goreng
Telur masak lemak
Sayur campur
Ayam roasted


Rojak 
Pun sedap
Ada banyak choice of dessert juga
Tapi ni je yang aku larat makan


Pastu masuk library baca newspaper kunun
Tapi tangan pegang phone saja
Lama2 pandangan makin kelam
Iskkk tak boleh layan ni
Cepat2 keluar


Hari berakhir dengan tenang
Aku n another 3 orang kolik 
Naik grab ke IOI city mall




zzzyy


4 comments:

  1. nice, x nampk mcm tgh bndar gittew

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah, wish dpt lama lagi menikmati suasana pokok2, tenang je, hijau

      Delete
  2. x dijaga dgn baik hotel tu.
    cara lama. gaya lama.
    sepatutnya bila di putrajaya, mestilah gah, cantik, terkini.

    ReplyDelete
  3. aok eh mun polah kolam tengah2 ya kacak aiee

    ReplyDelete

tq, peace :)