Sunday, September 15, 2019

Ke Kebun minggu ke 3


Aktiviti sejak 3 minggu lalu
Weekend akan pergi ke kebun
Harvest rambutan, durian langsat

Ni dah minggu ke 3

1st week pergi
Super tired, macam kaki tak pijak bumi
Sebab adik2 lelaki takda
Kaum2 ibu dan bapa2 yg dah expired 🤣
(Mati lah if apak n mak tau aku kata depa
dah expired)
Lastly aku jadi lori angkut
Mengangkut buah2an ke kereta
Takda lah jauh sgt
Dalam 5 mins je pun
Tapi letihnya, undescribeable
Hasil tangkapan banyak
Rambutan, durian, langsat, cempedak

2nd week pergi
Aku banyak mengelat
Sebab aku sakit perut
Lagipun 2 adik dah ada
Ada tukang angkut
Sebab sakit perut juga
Aku rasa sangat week
Hasil harvesting
Rambutan, pulasan,
Langsat, cempedak

3rd week
Yeah! Adik bertambah sorg lagi
Kali ni sebab corum ramai
Kita BBQ!
Keja pun agak ringan
Ada langsat je
Rambutan tak kopek, mls nak ambik
Mata kucing n buah keranji belum masak
So kali ni boleh jalan lengang2 sikit





Wajah2 kegembiraan
Sambil dengar lagu eminem
Mak kata pehal lagu tu bercakap
Rasanya aku pun tau
Semua kata
Eyoooooolah mak oiii




Ni hasil tangkapan
Langsat
Manis sebab mmg  dah betul2 masak




zzzyy


4 comments:

tq, peace :)