Wednesday, October 9, 2019

Lawatan Ke Cat Cafe



Assalamualaikum
last week memang busy
busy spend masa dengan family
takda masa nak update
walaupun niat tu melambai2
tapi bila balik rumah
hari dah agak jauh malam
letak je pala at bantal
terus berdengkur


ni kisahnhya Sabtu
dak ava ni dah pandai ada appointment
bangun je tidur terus bagitau
dia ada 2 appointment
aikk!
satu dengan SIL, driver dia
satu dengan kawan dia
janji jumpa kat Cat Cafe

aku yang asalnya duk rumah je
terjebak ikut sebab tuk adil
walau semua lelah
tetap kena turun padang
tak boleh relax2 biar sesama lelah 
hahahaaa siot tul
terbantut niat nak layan drama korea dan netflix


before ke Cat Cafe kita pi brunch dulu
past kenyang baru ke sana
memang ada makanan kat ni
kan dah namanya cafe
tapi hanya coffee dan kek
takda yang heavy memuaskan perut


dak ava excited jumpa kucing2
masih baru lagi
hanya ada beberapa kucing
some sedang direhatkan dan dimandikan







nii local kucing
masih baby cat
sangat friendly
dia dah cam penyambut tetamu lak
greet orang kat pintu masuk




yang sekor ni kurang friendly
duduk kat comfort zone dia saja
tak boleh nak dipegang, dia lari




ni pun sama
duduk kat tempat dia saja
muka berlagak sombong
tapi dia boleh dibelai tak lari



nii pun duduk berdua situ je
pegang pun cam takda perasaan



yang dua ekor ni
kerja tidur je
masa orang bagi dia makan baru bangun




ni sangat besar 
tapi sayang kurus
if terurus dengan elok confirm cam singa megah nya




ni taman permainannya






adalah yang a few agak playful
ni sekor ni asyik nak menganggu yang kelabu tu
sampai naik fed up kelabu tu
dia siap sembunyi2 celah kaki aku
gara2 nak kejutkan yang kelabu tu
heheheee.... perangai



pemandangan yang luas
mengadap main road yang busy




after about half hour dah kat situ
baru hanna datang
seronoklah budak berdua tu main dengan kucing


kul 3pm kucing2 tu rest tuk makan dan tidur
so dak berdua ni layan minum sambil bercerita
baru je semalam jumpa kat sekolah
hari ni tetap banyak juga cerita
ala macam zaman2 aku dulu juga tu
hahahaaa









9 comments:

  1. bestnya dak ava outing ngn kwn sambil layan cats...

    kadang bila stress tgk kerenah kucing ni mmg blh buat hati happy

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah Dana, dah berminggu juga dia bersyair kat telinga aku nak pi situ, aku yang malas, sekali pergi, aku pun turut layan

      Delete
  2. hebat ava kekecik dah ada date appointment

    ReplyDelete
  3. mak ai kecik2 dah ada appointment owhh..kat kafe hipster gik ya...kalah kita jaman dolok2...hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya lah ku madah Sunah, tkejut bila nya mdh ada appointment, ingatkan mun ada ada lah yea, rupa2 nya memang ada appointment,
      adededeee bebudak kenek tok. kita dolok nie berani keda yea

      Delete
  4. amboi, kita dulu2 main pasir je kalau date ngan kawan-kawan. hehe. tengok kucing pun terapi jugak kan sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaaa yalah kan Sal. bebudak skrg. aah seronok juga layan kucing2 tu

      Delete
  5. Cat cafe! Apabila saya tengok tajuk ini saya teringat dengan jenis cat rumah yang saya baca post tadi hahahaha. Thanks for sharing the review of this cafe. Jika berpeluang saya akan cuba cafe ini :D

    ReplyDelete

tq, peace :)