Thursday, November 21, 2019

Chickelicious & Phone Casing



a

assalamualaikum

misi mencari sticker bersambung
masih ingat my few days back entry
tentang dak ava cari sticker

berulang2 keliling Bintang Megamall [BM]
kawan dia kata kedai tu
dekat je dengan eskalator
so tiap kedai dekat2 kita perati bebetul
tapi takda lak yang jual sticker

tambah lagi aku taktau camna sticker tu
so in my mind
memang tak boleh lah nak bayang
camna benda yang nak dicari tu
dia just kata sticker nama

then tadi misi bersambung
kawan dia kata
kat kedai tu ada cap kartun mickey mouse
so turun naik eskalator juga
then ada satu time tu
dah turun pastu tengok ke atas
hah!!! teriak dak ava
tu dia picture mickey mouse mami!

lerrrrr stall kecik je pun
tengah2 eskalator turun & naik
so dah jumpa kedai nya
dak ava pilih
aku masih tak faham lagi
kenapa dipanggil sticker nama

size small rm10 tuk 100 sticker
medium rm10 tuk 54 sticker
so dia pilih yang medium

pastu amoi jual tu suruh dia tulis nama
aku is terpinga2
camna ek diorang buat ngan sticker ni
sekali pas dah siap..........


👇👇👇👇
👇👇👇
👇👇
👇

ni dia rupa sticker tu
diorang tulis nama atas sticker



ooohhhhhh sticker ni rupanya
yang mak2 sering stick 
kat botol2 air
kat school accessories 
kat container bekal
kat bag tu lah yea

actually aku sendiri pernah wonder
mana ek diorang beli sticker tu semua
teringin juga
just fikir mungkin beli online
niat terbantut
malas lah nak beli
kang nanti postage mahal dari rega sticker
sebab selalu camtu

pas dapat sticker
dak ava ajak pergi secret receipe
then dia nak beli hokaido tat
faberet dia is perisa durian
so beli 2 durian 1 cheese

dah dapat tat
takmau lak dia duduk secret receipe
nak pergi chickenlicious lak
masih nak minum 
strawberry milk tea
sukati kau lah nak
mak nya ini on saja

haruslah ulang drink dia aritu




tak nyempat2 nak makan tat
terus siap satu masuk perut





pastu dia layan 
fried egg tofu ni





try salted egg cheese chicken
sedap!
combinasi cheese dan telur masin
melahirkan rasa lemak2 masin
laju je masuk tekak aku





try juga bento jumbo bbq chicken ni
rasanya kurang umphh
tak masuk sangat dek tekak
sos BBQ tak masuk ayam sangat
rasanya kat atas je
ataupun mungkin sos tu sangat sikit
tak cukup perisakan ayam tu






pastu dak ava diminta dibelikan casing tipon
susah juga cari casing dia tu
samsung j2 prime
ada pun tapi tak banyak choice
aku kata nanti aku belikan kat shopee or lazada
dia tak sabar2 nak tukar pula
layan je lah

then tanya sony xperia XA dual utra
mula kata takda
pastu another salegirl kata ada
dia carikan
try
yeah masuk!
terus beli sebab mmg lama dah nak tukar casing

dah keluar dari kedai tu
try tutup tipon
eh pehal butang tepi tak functioning
phone takleh lock
function tuk besarkan volume
langsung takleh guna

so aku balik ke kedai tu lagi
tanya kenapa takleh guna butang tepi ni
langsung tak berfungsi

dia try 
memang tak boleh guna
so aku tanya
boleh refund ke?
terus another girl 
bukan yang layan aku tadi kata tak boleh
[layan aku ada 2 orang]

so if tak boleh camna ni?
dia kata nothing can be done
aik kenapa pula camtu
abis tu buat apa aku beli if tak boleh guna

siap dia kata 
seharusnya aku try semua dulu tadi sebelum beli
tanya kawan dia, aku ke yang sendiri cari

aku terus kata bukan aku yang cari
aku tanya diorang ada casing brand tepon aku ke
diorang cari & jumpa
dh try semua masuk ok lah kan
lagipun kat plastik takda tulis apa2 brand
kitaorang semua pun tak terfikir
nak test try yang tepi tu

sekali tengok kat plastik casing lain
ada tulis sony xperia XAi
beza dia kat butang tepi tu 
sikit je lari dari butang XA

then masih kata tak boleh refund
bukan murah ok RM38.90
aku rasa darah aku dah naik atas kepala
suara dah makin besar
perempuan tu dah makin kecil aku tengok
rasa cam tunggu masa nak terkam je
salesgirl yang dua org tadi tu dah cuak
especially yang sebelah aku
yg seorang lagi tgh layan customer

but then suggest tukar casing dgn phone lain
ok juga kan
at least ada option lain
then tengok dia reversed transcation dari mesin
aik boleh pulak direversed kan
just sebab tulis kat counter
tak boleh refund
tu lah yang tak boleh runding langsung ek
takkan lama lah kedai tu if camtu
next time never ever pergi kedai tu lagi
tu pun if masih buka
at last aku tukar dengan casing huawei nova 5T
RM28.90
dan safeguard tuk wayar 2 pcs for rm10
pengalaman yang sangat tak best

asalnya aku memang taknak beli kat kedai casing tu
tapi sebab dak ava yang tak sabar2
tu terpaksa layan kan saja
benda casing camni aku suka beli kat shopee
or kat lazada
sebab jauh lebih murah

if dah kat kedai camni
memang berganda ganda mahal nya
if kejadian camni tadi
aku sedar tak leh pakai after sampai rumah
memang bazir camtu saja lah 
pakai tak boleh
refund pun tak boleh
mana lah nak cek sangat detail dia
of course percaya kan salegirl kedai tu
tu kan kepakaran dia
kita nak brand A
dia kata tu brand A
so tentu lah membeli
small2 detail mmg selalu tolak tepi
lagipun mana nak tau semua tu
tak pernah aku tukar casing phone ni


zzzyy





































3 comments:

  1. Mun di kuching ada jual sticker kedak ya. Ktk pun boleh design sekali. Rm9 100 igek ka mun sik silap.

    ReplyDelete
  2. wah kecur tau tengok salted egg cheese chicken tu. macam sedap je kombinasi bahan bahan tu

    ReplyDelete
  3. Memang tak kan lama lah kedai macam tu.. Kalau ikutkan, dua yang salah sebenarnya.. brand tu bukan brand yang kita nak.. haiah..

    ReplyDelete

tq, peace :)