Thursday, November 7, 2019

Mashed Potatos




assalamualaikum

dak ava suka sangat makan mashed potato KFC
so last weekend, adik belikan
tapi sekali buka kat rumah
bukan mashed potatos
coleslaw pulak
adik confident beli mashed potato
mungkin orang KFC yang salah beri
malas nak balik lagi

so aku kesian kan dak ava tu
yang dah teringin nak makan 
nak pergi KFC malas pula

kat dapur memang selalu ada kentang
just satu lagi penyakit malas melanda
malas nak defrost ayam dari freezer
tuk buat chicken stok
but then got the idea
chicken cube kan ada






so here you are
terhasil nya my own version
mashed potato
ava cakap sedap dari KFC
apa lagi kembang setandan lah idung mami ni 🤣🤣


camna aku buat

kentang rebus
dah masak lecekkan 
campur garam sikit
sebab ava tak tahan pedas
so takda simpan lada hitam
tho hati teringin sangat

tuk kuah aku wat senang je

cairkan unsalted butter
masukkan susu full cream
tambah chicken cube
masukkan tepung jagung sikit
garam 
bila dah pekat
terus gaul dgn kentang tadi
siap!!!

weekend nak masak banyak sikit
ni aku masak tuk dak ava je
aku and mak asyik testing 
marah dak tu
hahahhahaaaa 😂😂



zzzyy




8 comments:

  1. mudah je.. Boleh cuba buat.. bebudak kat rumah ini pun suka mashed potato nie..

    ReplyDelete
  2. kalau ko tambah butter dalam mashed potato dan susu sikit pun sedap tau hehehe... aku selalu buat gitu

    nasibla mummy si ava ni rajin, kadang kt kfc biasa jugak tertukar coleslaw dgn mashed potato, bekas sama je kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea nx round buat aku advance kan bahan lagi 😃😃
      seronok memasak ni dana terutama if ada yg makan
      tu lah kfc nii selalu cuai

      Delete
  3. jika buat sendiri lagi sedap n banyak. boleh mkn berkali2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah abe kie. lagipun tak masin sgt, yg kfc tu kekadang super masin

      Delete
  4. mashed potatoes homemade, boleh custom made sendiri. lagi sedap kalau pandai campak-campak ni heheh :p

    ReplyDelete
  5. ammi pun buat mcm dana.. letak susu and butter dalam mashed potato

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah ammi, nx round tambah bahan lagi, test try bahan2 😁

      Delete

tq, peace :)