Sunday, December 29, 2019

Corndog ku hangit


aku ni sebab mmg suka makan
kadang2 rajin juga masak
demi memenuhi kehendak mulut
nak beli boleh
tapi dah sunset ni
ada yang orang buat tu 
mmg standard business
bukan cam homecook
pendek kata
indah rupa dari rasa


aritu adik beli corndog
so semangat lah tengok
bila gigit hujung
nice ada cheese meleleh

2nd bite 3rd bite
makin kurang cheese nya
sebenar aku teringin nak merasa sosej
abis cheese which about 2 3 cm
baru sosej ada
ngap!
nak ngap lagi
ehh... abiss
mana sosej ek
ni cam sosej tu dia bagi 3
alah kecewa 😪😪😪

tabah lagi abiskan
sebab bukan murah
rm10 sebatang
nasib adik yang beli
if aku beli 
comfirm tak abis2 membebel pastu
last2 setengah dari corndog 
memang masuk tong sampah
aku bukan jenis yang membazir sebenar
if masih boleh makan aku makan
tapi ni tak boleh aarr
sebab corndog selebihnya mentah!
ada certain part mmg cam makan tepung weh
i is kenot
really kenot

aku dah cam berpatah arang nak membeli lagi
memang plan nak buat sendiri

so last week aku cam teringin sangat
tapi bahan2 takda lak
nak pergi pasar 
hari dah nak kul 9 malam
so guna apa yang ada lah
siap lah sapa punya resepi corndog ni
comfirm menangis tengok aku ubah resepi dia


ada bread crumbs




bread tinggal 4 slice
tak koser aku nak membancuh tepung
kita buat cara instant je
cheese dak ava pun tinggal 2 keping lah lagi
minta izin nak guna
sebab risau kang tetiba dia minta 
mami dia dah abiskan 
rasa bersalah lak kang




perisa ayamas ok ada sebungkus
tapi bread yang tak banyak
sebenar ada sebuku dalam kereta
tapi aku malas nak buka grill pintu semua
hentam je lah guna apa yg ada




telur sebiji





cara aku
ni takda gugel takda tengok YT ek
aku masak ikut instinct je
ikut apa yg ada
konsep dia corndog 
😄😄😄😄😄

bread tu buang tepi dia
cheese bahagi dua
balut kat sosej 
pastu gulung dengan bread
masuk dalam telur tuk lembutkan bread
then salut dengan bread crumb
siap!
👇
👇
👇
👇
👇
👇
👇
👇
👇
👇
👇


bread taknak tertutup rapi pulak
tapi no problem
yang penting rasa




my big mistake
tak rebus dulu sosej tu
so terpaksa goreng lama sikit
takut sosej dalam tak masak
dan akibatnya
corndog jadi hangit!!!!
nasib masih boleh dimakan
cheese ciput aku tak meleleh juga
lagipun bukan jenis mozerella
next round buat 
beli bahan complete




tapi bukan fail rasanya
mami suruh budak cerewet test try
mula2 muncung mulut tengok colour hitam
oklah if ava taknak makan
mami lah makan
leka2 dia main game
sekali aku tengok hilang corndog
mami yummy lah
nah.. anak
dont judge the corndog by it look



so sebab sayang dengan minyak 
yang diguna tuk goreng corn dog
aku terus buka tepung adabi
kita buat cucur ikan bilis
diletak hirisan sosej




nah itu dia
terkulap2 bapa makan
dia jenis cheese mmg tak makan
so bagi dia makan yang biasa je



all and all
kira menjadi lah corndog aku
rasa sedap
cuma masak guna bahan limited
ini sikit itu sikit
well, tuk snake memalam
mengenyangkan lah
dan of course
menambah kan lemak 
🤣🤣🤣

zzzyy









3 comments:

  1. Kak pun jenis yg macam tak puas hati makan orang jual tapi bila buat, anak plak tak mau makan. Kak is stress 😂😂

    ReplyDelete
  2. kira ok lah ya owh..kamek sik pernah gik makan corndog yang dijual ya...belum terbukak hati mok membeli..hahahah

    ReplyDelete

tq, peace :)