Thursday, December 26, 2019

Hari Ini Aku Malas




hari ni rasa malas sangat turun kerja
yalah semalam kan cuti xmas day

kat office ramai yang cuti
so
aura cuti tu berkobar-kobar juga
dan
sebab bff cuti 
aku cover dia
keja double lah dari biasa

walau malas sangat nak keja
makan tetap semangat weh 
hahahhaaaa 🤣🤣🤣

pergi kedai mami sambal
makan nasi campur camni
rm5.50
oklah compare kedai sebelah office ni
if camni nak nya rm10 ke atas





hari ni birthday mak
plan nak makan luar
tapi semalam dah banyak makan
so makan kat rumah je lah

buat umai udang

udang dibuang kulit semua
campur 2 sudu sos ikan
cili
air lemon
mangga
carrot
bawang bombay sikit
so menjadi lah

👇
👇
👇 


pastu makan lak sayur ulaman 
sebenar aku tak suka sayur
tapi if ulaman aku sangat suka
sebab tu lah pilih sayur ulaman 
compare to mkn sayur biasa




makan pula dengan homemade kimchi
aku masih utang entry tentang kimchi




dan sup ayam pencen



so tu lah menu birthday mak
dia suka aku pun suka
win win situation



Happy Birthday Mak!
💕💕💕💕





12 comments:

  1. Happy birthday buat mak sis..
    Umai udang tu nampak ohsem sangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia kata terima kasih.
      aah umai tu mmg ohsem. rasa nak repeat lagi dlm ms terdekat ni

      Delete
  2. malas kerja, tapi rajin makan...ok lah ya...seimbang...hahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaaaa... makan endang sikkan malas, aura nya endang selalu mbara 🤣🤣

      Delete
  3. Nyaman umai.. hepy bday auntie. Semoga panjang umur, sihat selalu & hepy selalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. auk ejulz, endang nyamam, mau molah gik dlm masa terdekat. mak kata ma kasih 😍

      Delete
  4. Happy Birthday Makcik. Semoga sihat selalu.
    Makan makan memang best lah kan.

    ReplyDelete

tq, peace :)