Monday, December 2, 2019

Pertandingan mewarna


assalamualaikum

kisah hari ahad juga
selepas Unicorn run
ingatkan sempat balik rumah
tho the run settle by 7.30am
 pastu plan nak brekfast pula
perut dah berkeroncong
lepak nak makan mee jawa
kedai ramai sangat orang
tapi rasanya tak terlayan dek org kedai tu
dah almost 1 hr tunggu
tak sampai juga makanan
kita plan tuk cancel je
kenyang juga pas minum
lagipun jam dah almost 9am
by 10 am aku ada another aktiviti
heading for Miri Heritage Centre
aku dan beberapa wakil 
Rukun Tertangga Holiday Park
organised pertandingan mewarna
tuk budak2 umur 12 tahun ke bawah
sempena dengan 
arts & handicrafts week



suasana dalam centre
seronok tengok memacam craft
just aku takda masa tuk explore





if datang Miri
and nak cari cenderamata
kat sini lah tempat nya yea
pelbagai craft ada
berwarna warni




tapi sebab tujuan aku bukan nak cari craft
kita naik tingkat atas
ada cam dewan tuk buat aktiviti

dengar kawan kata
minggu lepas memacam aktiviti dibuat
demo process menuai padi
hingga menjadi beras

cara2 masak laksa sarawak
cara2 buat kek lapis roll
pertandingan baju traditional 
sayang masa tu kerja
if tak, seronok tengok

ok berbalik ke tujuan aku kesini
aku dan 3 orang kawan
wakil organizer RT Holiday Park
[taman tempat perumahan aku]

tho hanya 13 kanak2 turut serta
[sebab ni plan last minit juga]
tetap meriahkan hadiah tuk mereka
budak2 kan mesti seronok dapat hadiah




piala untuk top 3
medal tu tuk semua yang ambik bahagian
at least cuti2 sekolah ni
diorang buat aktiviti
dapat tropi and medal
ada gak cerita bila masuk sekolah lagi nanti kan





cenderahati tuk hakim




dak ava tak sempat tukar baju
pakai je baju run
colour pun tadi tak bawa
nasib kedai buku buka
emergency beli 




antara yang ambi bahagian
ada yang bersungguh2
ada yang sibuk bercerita
dak ava lah tu
dapat kawan baru
tak abis2 bercerita
berkali2 remind suruh cepat





antara lukisan yang diwarna
some memang lebih cantik
dari yang if aku buat
aku bab lukisan/mewarna ni
fail teruk 😝😝




top 3

yang tengah no.1
yang kuning no.2
yang merah no.3





dak ava dengan kawan baru nya
sepanjang mewarna
banyak cerita dari buat keja
aduhaiiii 


ni hasil warna dia




hari ni dia sangat gembira
dapat 2 medal sekali



keychain



medal unicorn run



medal saguhati mewarna


gambar kenangan
dengan semua anak2 comel




dan tak sah if tak bergambar 
dengan kawan2








zzzyy












2 comments:

  1. Tahniah Ava. Eh, comelnya medal unicorn tu

    ReplyDelete
  2. Wah.. event yang ohsem.. Memang seroboklah budak2 bila dapat hadiah walaupun saguhati..
    Medal unicorn tu cantik sangat..

    ReplyDelete

tq, peace :)