Friday, January 17, 2020

My Choice of Vitamin C


assalamualaikum semua

nah sekarang ni dok musim demam
macam2 penyakit ado
HFM, influenza
so buat sementara waktu
aku yang rajin merayau2 dgn family ni
dah 2 minggu
kita duk rumah layan internet saja

and tuk boost kan system imunisasi
tambah lah sikit vitamin C
biasa aku ambik Redoxon
tapi kat clinic Cebion je ada stok
Cebion pun Cebion lah
walau aku taknak try lagi
redoxon tu aku suruh mak ambik


and found out
bagi lidah aku lah
 cebion lebih sedap dari redoxon




Cebion ni vit C 1000mg + calcium
Redoxon ni vit C 1000mg + zinc

Calcium, magnesium, 
and zinc are three of the most important minerals 
the body needs 
to gain and maintain good health. 
Calcium and magnesium 
help maintain healthy bones 
while zinc is essential for cell division and growth. 
Zinc is an essential element needed 
to support the body's immune system.

source credit to: here




mmg aku routine ambik vit C
tapi aku biasa ambik yang tablet
cam surbex, enovon, pharmaton

first time makan redoxon
kawan bagi 2 biji, tuk aku n mak
so gigih lah aku and mak simpan dalam mulut
cam hisap gula2
uiihh apasal makin lama makin masam ni
hujung2 dia tu aku buang je
tak larat nak hadap rasa masam pekat
mak ok sikit
dia habiskan

next morning cerita kat kawan
fuhh masam bebeno juga vit kau bagi tu
eh kau makan camna dia tanya
hisap lah tablet tu
hahahahaaaaaa!!!!
kawan cam nak guling2 gelak
pehal lak
oiiiiiiiii
orang simpan tablet tu dalam air
pastu dah hancur baru minum
aku cam 😲😲😲😲
kenapa tak habaq awal2
leeeeerrr ingatkan kau tau camna
first taim weh
first taim aku makan vit jenis ni tau
😜😜🤣🤣🤣😁😁

tak best tau kena sendiri
sempat mengenakan another colleague
dia pun dok main masuk dlm mulut saja
pastu gelakkan dia reramai
berkerut2 dahi dia abiskan
nak buang tak boleh
kang kurang ensem
 🤣🤣🤣🤣





zzzyy




















8 comments:

tq, peace :)