Wednesday, January 8, 2020

Ter'Azam' Banyak Makan Sayur


hai korang
dah seminggu tahun 2020
camna?
ada bagus ke?
😄😄


aku dah boring nak berazam2
selalu berazam nak kurus
kesudahannya tak juga kurus2
membesar lagi ada 😪😪

so disebabkan dah ada kedai
yang jual nasi campur 
dengan very reasonable price
banyak sayur dan ulaman2

maka secara tak sengaja
aku terazam, terniat
nak makan sayur banyak2

ala aku ni kan jenis 
yang agak 'allergic' dengan sayur 
especially sayur berdaun 😄😄
tapi aku suka berulam

so kerana nak perbanyakan makan sayur
kebetulan kedai Mami Sambal ni
banyak ulaman dan sayur
aku dah start menjadi pelanggan tetap


menu lunch 31 dec 2019
RM5.50




menu isnin 6 jan 2020
harus tamak sikit
sebab time cuti
mulut dok mengunyah je
so bila kerja
terasa teramat lapar
dan bila lapar sangat
selera makan berkobar2
nak itu nak ini

butter fish
terung tumis sambal n udang
ulam2an
rm7.50




menu selasa
japanese taufu dan ulaman
rm5.00
harga yang sangat murah
if makan kedai sebelah office tu
nak nya rm10 keatas if camni




yang ni menu dinner
ayam dengan mangga dan nasi putih
kurang sedap
ayam terlalu sedikit
terlalu banyak bawang besar
rasa pun kurang blend together





zzzyy



17 comments:

  1. terliur lak aku nengok segala ulam2 tuh, eh bagus lah makan ulam banyak ni kan... murah pun iya jugak lah aku tengok... kat tempat aku nih susah nk cari yang kedai makan ada ulam macam-macam

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah Dana, sesuai bebeno kedai ni tuk aku yg tak suka makan sayur tapi suka ulam2an

      Delete
  2. Sedapnya ulam-ulaman. Saya pun suka banyak2. Sampaikan orang panggil kambing 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaaa.. kambing pun kambing lah kan sis. tapi tu lah mmg tak dinafikan, sayur mmg bagus tuk kesihatan

      Delete
  3. Ulam adalah sayur paling sng nk sediakan..hehehe.. rs fresh je mkn ulammm

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah kan, saya pun if open house hari raya, selalu buat ulam2an, senang prepare dan ramai peminat

      Delete
  4. good 👍 portion pun nice ya...suku suku separuh gittewwww

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah tek, mau plan EC tapi memula tok nie lah senang nok mauk molah nak, moga aku terus berazam lah tek ek 😄

      Delete
  5. wahhh bagos azam tu.. teruskan azam makan byk sayur n ulam..
    bgos utk kesihatan.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihii yalah sis, moga terus maju berazam makan ulam2an

      Delete
  6. Ulam ulaman ni makanan yg mmnjangkan umur

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulilah. tu yang nak try trus makan ulaman ni

      Delete
  7. tapi nampak tauhu jepun tu mcm sedap! apapun teruskan mkn sayur byk2!

    Lifestyle Blog | The Grey Lines Between

    ReplyDelete
    Replies
    1. tauhu jepun tu among faberet sis tapi so far blm berjaya masak sendiri versi yg sedap. yeap teruskan makan sayur byk2!

      Delete
  8. semoga dpt menguruskan badan. abe kie x diet mana cuma kurangkan pengambilan karbohidrat je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah abe,dah umur mkin meningkat ni, byk mkanan berat2 terpaksa dikurangkan dan lebih kepada syur, cereal. moga kita semua terus sihat

      Delete
  9. dulu kala aida x minat sayur / ulam tau.
    tapi sejak dah tua-tua ni, terjatuh cinta dgn sayur / ulam.
    tak boleh takde kat pinggan tau.

    ReplyDelete

tq, peace :)