Monday, March 16, 2020

Ava Beli Bas



assalamualaikum

kisah throwback ni

kisah hari jumaat lalu

aku purposely ambik cuti
sebab biasa if sehari sebelum cuti
sekolah ava selalu ada aktiviti
nak participate lah kunun
sekali takda
mungkin sebab kes convid 19
semua aktiviti ditunda ataupun dibatalkan

pas hantar dak ava ke sekolah
lepak breakfast
cadangnya nak minum je

sebab belum kul 7 pun
just in case rasa nak makan
so pergi lah kedai faberet
Kornia Receipe
kat sini semua jenis mee dia sedap
kuehtiaw/mee/mehon goreng sedap
mee kolok goreng bagi selera aku lah
kat sini tersedap!

tapi aku jarang order yg goreng2 tu
aku akan order mee jawa ataupun lasak sarawak 
mee jawa terbaik kat sini

nah
katanya nak minum kopi je
tengok menu terus order mee jawa
takda maknanya dah sampai sini
tak makan mee jawa 😜😜

memang tersedap lah
kuahnya pekat
kuah sate sedap
tulangnya lembut
90% perfect
another 10% tu
sebab sayap ayamnya belum masak!
😂😂😂




perut kenyang hati senang
aku pergi tempat servis kereta
15min awal dari tempat tu buka
menunggu lah sambil layan games kat phone

buka je terus serbu
takda appointment
masa menunggu lebih kurang sejam setengah
katanya lah
tapi sebab aku awal
tak lama pun
yg ada appointment
mostly belum sampai 
so why not aku dulu kan

selesai servis kereta
pergi CIMB jap
ambik penyata account tuk rukun tetangga
haritu bendari dah buat
tah kenapa signature aku lari lak
dia suruh aku datang bank
ehh masa tu tengah kerja
takkan dapat pun
sebab tu lah aku datang sendiri

past selesai urusan bank
pergi sekolah lak 
hantar statement tu kat bendahari
fuhh! nasib baik cuti
if time bekerja
memang takda sempat nya 

another 1 hour dak ava nak balik sekolah
cari tempat lepak basah tekak dulu lah
targetnya kedai bubble tea
pusing2 
lah kedai tu buka kul berapa weh?
dah 10 lebih ni tak buka2 lagi
hahaa 😜😜😜😜
dasar jakun, bukan peminum bubble tea
last2 give up
tekak pun dah ok sebab membebel 
ahahaaa

nak pergi harvey norman lak
nak tengok air fryer 
tawaf 3 kali building HN tu
takda parking
give up juga

last2 pergi sekolah ava
tunggu dalam kereta main games
nahhhh

budak tu balik sekolah
terus bawa pergi makan 
nasi peyet kegemaran dia

pastu merengek
sebab dah dijanjikan
tuk beli 
american doll ice cream shop
aduhaiii anak
dah 10 tahun ni
masih juga merengek nak dibelikan toys

tengok kat kedai je dia nak duduk main
 rega benda tu memang berasap lah
so try nego dgn dia
takyah beli lah
sebab seriously
dalam sebulan dua je
rega barang tu naik mencanak

bermula lah sesi pujuk memujuk
muka hitam bak awan nak ujan
arrhh
beli juga lah
rezeki dia 







takda lah bus tu besar mana pun
tapi toys dlm tu yang banyak
100+ bijik
if beli sebijik rasanya takda 
kurang dari rm10










sampai rumah
pas mandi
terus main 
anak oooh anak
walau rega lebih mahal 
dari instalment kereta mami
tapi tengok kegembiraan dia
tu lebih penting
tak habis dok cium peluk aku
ucap terima kasih
ada kala hangat juga rasa mata
satu2 nya reta tak ternilai aku
😁😍😍






turut belikan dia baju tuk kelas KAFA
2 bulan yang lalu
tiap2 kali KAFA
guna baju kurung merah dia je
sebab tu je yang sesuai
yang lelain baju kurung raya
beropol2 bermanik
memang tak sesuai lah

cecantik baju bebudak
rega pun cantik juga
kat sini susah nak cari yg murah
if tempah pun
dulu pernah sekali
tempah baju je tak termasuk kain
rm50 diorang charge
if dgn kain tah berapa
elok lah beli kat kedai
puas hati




kebetulan hari sebelum nya
SIL belikan dia tudung
cantik2




sekarang sekolah cuti kan
seronok lah anak2 duk rumah kan
kebetulan minggu ni
harini dan esok aku cuti
sambungan dari jumaat lepas
saja nak kekawan anak

takda plan pergi memana
duduk rumah layan kdrama
semalam marathon tengok kingdom 2
best!!!


zzzyy








5 comments:

  1. hahahah geram nengok ko punya mee jawa tu wei, siap pakej sate lagi ek...

    ku ingatkan macamne bas tuh, besar gitu dah macam lori je aku tengok bukan bas hahaha...

    agak-agak berapa rege bas tu wei? seronok la ava main jual-jual dengan sepupu dia nnti kan... nasibla kt sini aku tak pernah jumpa lagi heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mee jawa tu antara tsedap kat sini. selalu penuh kedai tu esp if hjg minggu.

      bas tu rega nya RM819.90 tu pun after 20% member price.
      kat baby stork beli, tu pun last piece. ada tgk kat shopee, mmg rega berapi sb brand american doll if tak silap

      Delete
  2. rinduk kamek ngan laksa sarawak dan mee kolok..aduuuiii

    ReplyDelete
  3. Besar basnya tu.. tetiba teringin nak makan Mee jawa plak

    ReplyDelete

tq, peace :)