Tuesday, March 10, 2020

Breakfast



assalamualaikum

aku ni jenis yang
memang tiap2 hari breakfast kat kedai
tak sempat nak buat breakfast kat rumah
yalah kan 
by 5.45am mesti turun dari rumah

so biasa aku sekadar minum kopi
bawa kuih
then makan sambil minum
ada lah dulu tu kedai dekat office
kopi dia sedap
selalu lah kita lepak sana
satu hari tu kena tegur
tak boleh bawa outside food
ok fine
lepas tu
dah taknak pun lepak sana lagi

hari2 kita duduk sana pun nak kira juga ke
bukan tak bayar dengan duit pun
kwn2 aku ni mostly setia
if aku tak pergi
diorang pun turut tak pergi
well banyak lagi kedai lain kan
watpa pergi sana
maybe they prefer org yg makan byk sekali
dari kita yg datang hari2
hanya kadang2 je makan ni
sukati diorang lah
if terus bersikap camtu
tah dapat ke tak terus bertahan

so since peristiwa itu
aku dan bff breakfast kat office je
bff belikan breakfast
then aku belikan lunch
gilir2 camtu

buat kopi sendiri
walaupun tak se enak fresh brew coffee
boleh lah kan






ni antara kuih kegemaran

mochi durian




mochi yam



donut



cucur pisang




and kadang2 bila perasaan cam bebudak
aku beli lah nuget kat kantin sekolah ava
berbunga2 hati bawa sepaket nuget love 😍😍





and tengah ari
lately suka layan 
meehoon kolok kosong
dan kwangtung mee kosong

sebab kosong
haruslah dua mangkuk sekali kan  
😍😍
if semangkuk tak cukup weh
imagine lah mee kosong rm1.50
takda lah banyak sgt
tapi dah dua mangkuk tu
memang kenyang lah








begitu lah routine since last week
pagi breakfast kuih
lunch dengan mee kosong

kadang2 beli juga bun
org some energy bar
in case lapar lah kan
[which memang takkan lapar pun]
kekunun standby
hakikatnya perut memang sentiasa bloated

😜😜😜😜😜😜



zzzyy











6 comments:

  1. Wak biasanya pagi2 cari mkanan berat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak dapat wak sebab makan tghari awal 11.30am. if tak mkn nnt lapar lak tu yg simple je pagi, tghari berat sikit

      Delete
  2. Replies
    1. nyaman julz. kuih pesen baru tok, dlm mcm2 inti

      Delete
  3. Replies
    1. serius sedap mochi tu, pelbagai rasa. durian, kcg merah, kelapa, gula melaka dan byk lagi

      Delete

tq, peace :)