Wednesday, March 18, 2020

Instant Timun jeruk


assalamualaikum

kekadang rasa tekak ni
nak makan itu
nak makan ini

so tu lah kekadang yang kata aku rajin
sebenar kerajinan tu
biasa2 saja
tapi sebab tekak sering teringin
tu yang nak buat juga

*cara ni elok tuk sekali makan saja
[aku pun baru perasaan]

aku buat banyak lah aritu
pas semalaman
semua bahan tu lembut slowly hancur

bahan2
zucchini
lobak putih
carrot
cili flake
fish sauce
garam gula secukup rasa

caranya
campur je semua bahan tu
rasa2 ikut selera memasing
nak pedas tambah cili flake
nak manis tambah gula byk lagi







masa mula dia memang crunchy gila lah
semangkuk aku makan
sekejap je abis

bila tengok esoknya
frust
sebab lembut dan tak crunchy lagi




so sebab tu lah aku rasa 
ni tuk makan instant je
tak boleh nak jeruk
sebab takda bubur beras

previously aku buat cara kimchi
guna tepung beras
ok je timun tu
masih crunchy

if buat shortcut camni
memang tak sesuai lah

but buat camni
seriously memang sedap lah 
mengena sangat dengan selera aku 




7 comments:

tq, peace :)