Saturday, July 4, 2020

Bag Doreamon



assalamualaikum
salam sabtu 
selamat beristirehat buat yang bercuti
dan selama bekerja tuk yg bekerja
dan mesti
jaga diri sendiri bebaik k
sendiri jaga sendiri dan keluarga

semalam masa nak turun dari kereta
aku rasa bag bukan main berat 
ditambah lagi dengan bakul bekal lunch
[menu jumaat is lelapan tuk aku dan bff]
another tangan pula bawa breakfast
dan cam xmas tree pula rasanya

aku bawa bag jenis tote
present dari adik
sepasang dengan mak
aku maroon
mak punya hitam




hari ini mari kita selongkar bag aku
yang bimbit setiap hari
apakah rahsia di didalamnya
apakah yang membuatnya berat
2kg!





dah lebih setahun guna
masih dalam keadaan baik





kat main compartment
taraaaaa.........
[takda sensor ni]



mari kita tengok apa ada didalamnya

koyok
wet tisu, dry tisu
purse [hitam]
gula2 mentos
perfume
booster drink x 2
sachet kopi amlife
kaki kucing tu tuk phone casing
[taktau mana casing]
kertas yg ada barcode tuk e-learning
kunci rumah dan
ada kunci rumah ani
semalam dia lupa ambik dari gate
[rumah dia dekat rmh aku,
tapi dia tinggal dgn bapa dia,
setiap hari jenguk rumah bagi kucing makan]





ni pula yang kat kedua dua poketnya
jom tengok!!



wangi de'xandra
cream tuk tapak kaki
oxy tuk jerawat
hand sanitizer x 2
lipstik x 2
minyak aromaterapi perisa mint
minyak rambut zora
minyak angin tea tree
ubat blister, oral aid




ni pula yang kat poket zip luar

lipstik noir
lipstik qu putih
foundation qu putih
compact power qu putih
collection slip tuk ambik spec





ni pula yang dalam zip dalam
marii!! mariii!!!
marii tengok






love message dari dak ava
[love it 😍😍😍😍😍]
minyak cap kapak
kunci spare kereta
angpau cny
sampul angpau tempat letak duit belanja dak ava
coin dobi
sample lipstik mary kay
memory kad
medal 50 years anniversary dari office
[gold plated]
alchohol pad [tuk cuci luka]
getah rambut
compact powder silky girl
coin
kepala charger smart watch
sekeping cheque cimb
[tuk activiti rukun tetangga, tapi
kena cancel sebab convid]




fuhhh 
masa senarai barang2 tu
seriously baru sedar banyak benda dalam bag
dah cam bag doremon lak

wonder mana wallet aku?
hahaa ada tapi aku tak guna
aku guna coin purse tu je
disitulah semua kad, ic, lesen
segala kad supermarket

camna bag korang??
meh share
😜😜😜😜



zzzyy






12 comments:

  1. Samalah bag kita penuh macam tu lebih kurang, tapi time kita remove sesuatu, esoknya mesti tetiba nak guna benda tu haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah, masa dia dalam bag takda lak guna, bila dah dikeluar, ada je masa nak guna. tu lah yg selalunya biar kan saja

      Delete
  2. Wahhhh aku ingat hbeg aku banyak isi dah ko punya isi 3kali ganda banyak dari aku punya wei... hahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaaaa........ bag doreamon weh. banyak reta dalam tu, tah pa2 je kan. byk yg sama je kegunaannya 😜😜

      Delete
  3. wah.... nampak YL peppermint disitu.. hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah, sebenar tu pening2 tapi lebih suka sapu kat dada if ada rasa heart burn. suka bau dia juga

      Delete
  4. Replies
    1. hahaaa.... kan. memacam ada, bila baca entry ni balik, cam tak percaya pun ada 😝😝

      Delete
  5. Replies
    1. hahaaaa.... bag doreamon cikgu.. sumbat2 je tapi takda nak sorting pun, tu lah semua angkut je semua sekali

      Delete
  6. hehehe you are not alone hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau mesti ramai yg ada bag doreamon ni.. hahaaaa

      Delete

tq, peace :)