Saturday, September 26, 2020

Giveaway Selamat Tinggal Moratorium by Ct Cheery

 



eemm
moratorium dah bulan terakhir ni
next month takda extra lagi kan
kecuali bagi yang apply lanjutan moratorium

kat office ramai juga yang masih memerlukan moratorium ni
meskipun bukannya tak bayar langsung
tapi customer masih ada kelonggaran
samada nak bayar installment
25%
50%
75%
so far sehingga 2 tahun
so bagi diluar sana
masih terjejas dengan covid 19
boleh pergi ke bank memasing yea
tuk apply

berbalik kepada masa moratorium
apa aku buat dengan duit extra tu
some aku saving
tapi lebih banyak aku buat tuk maintenance
apa2 kat rumah
beli/repair/ganti peralatan yang dah rosak
seperti barang dapur
lap2 kaki
beli peralatan electric, air fryer
beli tupperware [finger cross]

dan tak lupa
tuk aku maintenance diri sendiri
aku tukar skincare
alhamdulilah 
aku dah jumpa yang ngam dengan kulit
selepas terpaksa bertukar
kerana skincare yang aku guna since 2 tahun lepas
dibanjiri dengan product tiruan
dah tak dapat jumpa yg ori lagi

walaupun moratorium sudah berakhir
saya doakan semua juga back to normal
dimurahkan rezeki
apa yang kita hutang harus terus dibayar kan








14 comments:

  1. i nak tukar skincare jugaa but tak jumpa lagi yg sesuai

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu i guna bee venom, murah and yet sangat bagus kesannya.
      sekarang i guna Noir.

      Delete
  2. Skincara tu memang keutamaan. Time moratorium, banyak gunakan untuk keperluan diri, kongsi sikit dengan emak dan simpan sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, ada hikmah juga moratorium ni, [biasa banjir yg selalu terlibat] jgn kedekut kan, sharing is caring

      Delete
  3. Alhamdulillah..TQ support yah Shir. All the best 🤗

    ReplyDelete
  4. jalan-jalan dari giveaway yang sama (^_^)

    https://www.mialiana.com/2020/09/giveaway-selamat-tinggal-moratorium-by.html

    ReplyDelete

tq, peace :)