Sunday, November 8, 2020

Kenduri Kahwin Niece

assalamualaikum 

extra busy minggu ni
kan last week aku cuti
balik2 je office
cam octopus buat keja
kejap2 ni
kejap2 tu
semua urgent
keja mana pernah abis kan
esok sambung lagi

semalam, sabtu
buat pertama kali nya masa PKPB ni
aku hadiri majlis kenduri kahwin
berbulan2 dah cousin invite
masa covid19 dah reda sikit dulu

ni semalam pergi pun  was2 juga
if tak pergi kesian juga dengan cousin
beriya2 aritu cakap akan sokong dia
so dimulai dengan bismillah
kita pergi juga

SOP hotel memang ketal
satu meja yang biasanya 10 org
menjadi 5 orang
kebetulan meja aku memang family kita je
takda share dengan orang lain

tuk makan lak
ada semua disediakan berasingan
even sudu tuk ambik makanan dalam plate utama
pun diorang beri one each
sudu tu sudu yang besar 
bukan yang tuk kita makan 






biasanya Mega Hotel ni
makanan dia not bad, sedap
tapi semalam macam takda umphh!
sup kurang sebab takda vinegar
umai ubur2 dia dry je
begitu juga dgn mix vege
cam main reneh je 
pastu bagi sos yang sgt sedikir
takda rasa
overall makanan dia memang kurang rasa
tak seperti biasa




ni pengantin yang di raikan
yang perempuan tu anak buah aku
ayah mak dia
dengan
mak aku adik beradik
alhamdulilah 
pertemuan kat wechat 
sampai ke jinjang pelamin
didoakan semoga mereka bahagia
hingga ke anak cuci



perkahwinan campur
eknik kayan(groom)  dengan iban(bride)
pasti disusuli dengan upacara penuh adat istiadat
bersama pakaian yang berwarna warni

dan kebetulan yang lelaki tu pula
adalah cousin colleague aku
so kita duduk sebelah menyebelah meja je




ni colleague aku
dia menarikan tarian ngajat orang perempuan orang ulu
lemah gemalai bersama iringan music sapee'
sangat beruntung sebab dapat master
tarian traditional ini
yang agak sukar untuk ditarikan






ni aku bersama mak, SIL dan cousin
tak ramai yang datang
sebab  org2 over 60yrs old
dan budak2 below 12
tak digalakkan untuk ikut serta




ni antara je yang sempat snap2
pas majlis cepat2 balik
sebab susah nak guna lift
hanya 4 orang je boleh
lagipun kat tingkat bawah
ada rela yang berjaga
so semua harus ikut SOP




seriously
dinner masa SOP ni memang agak suram
memasing jaga jarak
guna mask
takyah guna lipstik 😄😄





keseluruhan apa yang aku pantau
memasing jaga diri sendiri
aku tak seperti selalu 
jalan sana sini jumpa saudara mara
hanya mampu angkat2 tangan
greeting dari jauh 

esok sekolah dah start dicutikan

so bermulalah tugas mak apak jadi cikgu
nasib baik tak lama
sebab selepas tu memang terus cuti sekolah juga

tuk semua
stay safe yea
jaga diri sendiri
ikut SOP
duk rumah if takda keperluan penting tuk keluar



zzzyy





 

6 comments:

  1. Replies
    1. yalah wak, dapat menantu ni walaupun dari anak buah

      Delete
  2. love the red gown!
    tahniah to both of them :)

    ReplyDelete
  3. tahniah buat mempelai.
    semoga bahagia.

    ReplyDelete
  4. dh lama tk pegi kenduri kawin ...last kenduri sebelum pkp mac aritu..anyway selamat pengantin baru utk pasangan mempelai

    ReplyDelete

tq, peace :)