Tuesday, January 26, 2021

Aktiviti WFH

 

assalamualaikum
first of all
if boss baca blog aku ni 
mati lah
org suruh WFH
aku sempat berjalan ke pasar lak
eh bukan merayau2 yea
nanti aku cerita



hari ni first time dak ava online class
subject Math guna google meet
since semalam dia so excited
yalah kan
pkp 1.0 dulu belajar dari rumah dorang
more to just bagi homework kat GC
or melalui Wasap






kali ni lebih real
lebih teratur
ada paperwork kat depan
sambil cikgu bebel
ada juga Q & A session

but most of all
excited jumpa kekawan semua
eh if nak google meet 
macam lah tak boleh buat kan

kebetulan aku WFH
bangun je terus print paperwork
pastu bangun kan dia
suruh mandi and breakfast
nasib baik math je guna google meet
if semua mata pelajaran
aku suruh dia guna baju sekolah
sayang je kain sekolah memendek

while dia online classroom
aku breakfast bersama mak
sambil main tipon 
sambil tu juga tengok tv

pastu tengah hari hantar kan bapa ke poliklinik
dia ada appointment ambik ubat
while waiting sempat aku merayap sekejap
ke Everise Supermarket

hah!!!! tu lah gara2 sebelum turun tadi
aku tertengok orang makan sushi
terus rasa teringin yang teramat sangat





nasib baik Everise tu kat underground 
so parking je terus masuk
sebenar mmg malas nak merayau2
lagipun aku WFH
risau berjumpa dgn officemate

laju2 tapau KFC tuk dak ava juga
menyesal tak tapau tuk sendiri
sebab pas keluar dari Everise aku kelaparan
jam dah 1pm+ 
aku belum lunch
dalam hati rasa nak ratah2 je sushi on the spot
hahahaaaaa......
nasib ada akal
tak jadi nak gelojoh
🤣🤣


adalah dalam setengah jam je kat Everise
call bapak and dia dah siap
jemput dia  kat poli again
mak msg suruh beli ikan lak
aiyakk!! 
dah ler market ikan belakang office je
jeng jejeng
tak beli, kang dak ava takda lauk
ikan je yang boleh buat dia makan nasi

takpa aku pergi juga
sambil tu if jumpa officemate
kata aku ambik ubat kat clinic sebelah fish market tu
good idea!
lagipun memang nak ambik stok ubat 
pii klinik settle ambik ubat tinggi darah
dah refresh stok ubat2 dak ava
lama tak restok

dari hujan renyai masa pergi ke klinik dari parking
keluar klinik tengok hujan maha lebat
fuuuhhh!! camna ni weh
parking agak jauh
market ikan sebelah je
arrrhh redah je lah hujan tu

kat market ikan lah satu hal
dari nak beli ikan kembung je
aku terbeli keli, tongkol, udang dan selar
mana tak nya mostly kat market tu
memang org yg kenal
hari2 tengok, makan kat tempat yg sama
so sorg promote ikan ni
aku beli
yang tu promote ikan tu
pun aku beli
nahhh jadi dah cam xmas tree 
berkilo2 ikan kan tangan

masa keluar dari market ikan hujan renyai2 
setengah jalan ke kereta
tetiba lebat!!!'
woooiii!!!! hakak xmas tree tak larat nak berlari lah
dah le beban kat tangan berat
dengan face mask lagi
sukar nak nafas lurus
lutut pun lemah sebab kelaparan
last2..........

tetiberrr
 cam kedengaran ada intro music 
lagu Taman Rashidah Utama by Kumpulan Wings
jalan slow2 motion dalam hujan 
sambil dgr awie nyanyi..


ku berjalan di dalam hujan
mencari api yang terpadam
namun sudah sekian lama
hanyalah gelap gelita...
[menaip ni sambil dgr lagu]


korang muda2 tau dok??
zaman kegemilangan hakak tu tau 😃😀
sedap lagu ni

masuk kereta dalam keadaan basah kuyup
ni aku dah cam tingtong kepala
aku bersin aku batuk
jgn lak kata aku kubit eh
hakak dah berlakon dalam hujan 
sekejap renyai sekejap lebat
basah kuyup k
pesen rambut sanggul siput hakak dah takda rupa dah
cam siput kena pijak kereta!!

tu lah kisah nya aku hari ni
balik rumah basah kuyup
bapa gelak je
kang aku tinggal tepi jalan baru tau
heheeee

bila sampai dekat rumah
cis!!! ciss!! Ciss!!
takda hujan hokay!
jalan raya kering

masuk rumah terus masuk bilik mandi
sempat nyanyi2 sambil mandi shower
buat air paling panas
biar cam pak kaduk mandikan anaknya



zzzyy



8 comments:

  1. samalaaa... kalau dah termasuk pasar.. macam macam la beli hehe

    ReplyDelete
  2. Gambar sushi tu sangat menggoda tauuuu :)

    ReplyDelete
  3. sushii suka sushi..tapi kan..xtahu la kak lagu tuuu

    ReplyDelete
  4. seems like WFH ni lagi senang utk pantau anak2 kan

    ReplyDelete
  5. Sushi tu nampak sedap. Biasalah kadang-kadang terbeli lebih dari perancangan😂.

    ReplyDelete
  6. AJO_QQ poker (k)
    kami dari agen poker terpercaya dan terbaik di tahun ini
    Deposit dan Withdraw hanya 15.000 anda sudah dapat bermain
    di sini kami menyediakan 9 permainan dalam 1 aplikasi
    - play aduQ
    - bandar poker
    - play bandarQ
    - capsa sunsun
    - play domino
    - play poker
    - sakong
    -bandar 66
    -perang baccarat (new game )
    Dapatkan Berbagai Bonus Menarik..!! :d
    PROMO MENARIK
    di sini tempat nya Player Vs Player ( 100% No Robot) Anda Menang berapapun Kami
    Bayar tanpa Maksimal Withdraw dan Tidak ada batas maksimal
    withdraw dalam 1 hari.Bisa bermain di Android dan IOS,Sistem pembagian Kartu
    menggunakan teknologi yang mutakhir dengan sistem Random
    Permanent (acak) |
    Whatshapp : +855969190856 ;-)

    ReplyDelete
  7. Hehehe.. kadang terpaksa gak keluar time WFH ini.. sedapnya sushi tu..

    ReplyDelete

tq, peace :)