Monday, April 12, 2021

Detox Dengan Bahan Di Dapur

assalamualaikum

nah kemana2
harusnya ada project makan2 kan
so kena lah bagi detox 
buang sikit toxic2 kat dalam badan tu
insyaallah

minggu ke 2 mengamalkan 
minum air putih yang direndam
halia + lemon + timun
suka biar kan sejuk dulu
pastu baru layan




pastu aritu ada lah tgk kat FB
cara buang toxic naturally
guna bahan2 kat rumah je


ration dia

2kg garam kasar
100gram lada hitam (biji)

kalau nak kaki tenggelam
simpan banyak lagi
tapi ration tu cam kat atas tu




abaikan kaki gemuk saya ek
lagipun kaki saya tu
if lama berdiri or tergantung
dia akan kembang
pas baring sekejap ok je




campuran garam dan lada tu
boleh guna ulang2 yea
disarankan buat ni tuk 40 hari
sambil tu baca lah doa mohon disihatkan
just rendam kaki dalam garam tu 
lebih kurang setengah jam tiap hari
jangan campur air k
just campuran garam+ lada hitam

so far belum ada apa2 perubahan ketara
cuma selepas 6 hari
garam aku tu kekuningan 
[tiap kali sebelum pakai, kaki dicuci bersih]
camna nak pakai sampai 40 hari kan?
aku guna 6 hari je pastu tukar baru

sebenar tengok cik Pia
dia sakit belakang bekas epidular
sehari selepas dia guna
ada cecair kekuning keluar dari salur kumuhan

no harm try kan
afterall takda chemical kan
bahan semula jadi
lepas a few day nanti aku share lagi ek



zzzyy


12 comments:

  1. Yah mok juak coba. Bahan semulajadi Tok. Kelak share apa kesannya. 🙂

    ReplyDelete
    Replies
    1. so far dah hari kamek ngamal, sari duak tiga kalik membuang, bdn ada rasa ringan sikit

      Delete
  2. menaarik bab yang garam dengan lada hitam tu... buat sambil santai-santai, boleh dicuba nnti

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah dana, dia guna bahan semula jadi. 10 hari aku dah guna, dah tukar garam.
      garam tu dah bertukar brown pekat, geli tengok bila campur dgn air

      Delete
  3. betul, no harm to try pun kan mana tau serasi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah sis. takyah nak ambik benda mkn2 tuk buang toxic, rendam camni je dah ok

      Delete
  4. campuran semulajadi camni boleh cuba. manatau serasi kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah sis. kesan cepat ke lambat ke atas sesorg depend dgn system bdn juga kan. so far ok rasanya

      Delete
  5. garam tu sekali guna ke macam mana? nak try juga ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. garam tu boleh guna byk kali, saya guna 10 kali, pastu dia saya tukar sebab garam dah warna brown pekat. campur dgn air masa mencuci nya, fuh seram tgk

      Delete
  6. Kalau air tu saya biasa letak lemon je..

    ReplyDelete

tq, peace :)