Wednesday, April 21, 2021

Dugaan

 

assalamualaikum
selamat menjalankan ibadat puasa buat semua
camna puasa korang tahun ni?
kita masih struggle berhadapan dengan pandemic Covid19

bagi aku
awal2 lagi 
banyak dugaan puasa tahun ni
seperti dalam entry sebelum ni
aku kehilangan seorang colleague
seorang kawan
yang sentiasa ceria
sentiasa happy go lucky
hingga kini hati masih seperti
tertunggu2 dia balik dari bercuti
tiap pagi aku melintasi belakang aku untuk ke pantry
yang pasti akan singgah kat cubicle aku
cerita tentang aktiviti mengail dia
cerita tentang anak2 bini dia
lepaskan perasaan geram dia
tentang kerja dia
ataupun akan bercerita tentang zaman kecil2 dulu

sebenar aku ada 2 kawan rapat katogeri orang veteran
sorang 58
sorang 57
yalah kita dah sunset ni
haruslah geng orang2 veteran kan
lagipun yg sorang tu kwn aku minum kopi
cubicle dia seberang je cubicle aku
RIP tuk mendiang Jangga
tuhan lebih sayangkan dia
😢😢😢😢

pastu semalam pula
dikejutkan dengan kawan sama dept
positif covid 19
sepatut minggu ni dia cuti
sebab ada exam
isnin dia ada masuk office sekejap
belanja hokaido tart
malam tu dia rasa tak sedap badan
paginya terus pergi clinic
dan jalani rapid test
on the spot result positif

dalam kul 3pm gitu diberitahu
semua muka cuak and kecut perut
memang kerja sentiasa guna mask
dia pun sama 
tatau camna dia dapat
takda lak close contact
tetiba dapat jackpot, positif

5 orang colleagues yang selalu makan2 dgn dia
disuruh home kurantin
hari ni dia buat PCR KKM
if masih positif
so kita tengah tunggu camna arahan seterusnya
adakah yang selalu makan dgn dia je
or satu floor ni kena pergi swab test
so for the time being
kita kerja seperti berperang

hari ni kerja pun nervous
tertanya2 ternanti2
what might happen next
doakan semoga semua dipermudahkan



zzzyy



10 comments:

  1. Hidup manusia tidak lari dari ujian dan dugaan, bergantung bagaimana kita menghadapinya. Harap anda bertabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 mmg panic, selama ni dgr kabar org je, ni kena kening sendiri, taktau camna nak react. tapi dah 2 3 hari, tenang kembali...anggaplah dugaan

      Delete
  2. ujian betul kan, dahla dengan puasa pastu dengan kes covid yang tengah menggila...
    moga ko dan kawan-kawan ko dijauhkan dari covid ni, kalau bt swab test pun harapnya negatif wei...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah dana. mula mmg taktau nak rasa apa, skrg dah ok skit meskipun masih risau.

      Delete
  3. Allahu Akhbar. Dekatnya kes convid dengan kitak. Moga urusan kitak dipermudahkan. Harap2 ok² Jak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah deng. mmg nebos, first fikir bkn tuk diri sdiri tapi org tua di rumah. semoga yang lelain negatif

      Delete
  4. Semoga semua nya dipermudahkan..
    Bebaik tau...! :)

    ReplyDelete
  5. Sudilah kiranya menyertai giveaway sulung saya ni https://fairusmamat.blogspot.com/2021/04/giveaway-buku-himpunan-kuih-muih.html?m=1

    ReplyDelete

tq, peace :)