Saturday, June 12, 2021

Aktiviti masa PKP

 assalamualaikum korang
tengah buat apa tu?
ehh tentu tengah baca blog ni kan
if tak, takkan tau aku tanya apa kan
heheheeee

maksud aku hari ni buat apa?
aku santai2 di rumah je
cuaca super panas
pagi ada lah buat workout online bersama cousin
baru hari ke 2
dapat buang sekilo dua lemak PKP oklah tu
tak expect banyak 
sebab aku kurang displin

ni sebab if tak kerja
sepanjang masa kat rumah
ke dapur ke ruang tamu
ke bilik tidur
then lapar
nahh.... apa lagi, makan lah jawabnya
antara menu kegemaran PKP

kerang masak kicap pedas mahsuri
campur dengan daun bawang
fuhh!!! dua kali dah buat





kari kambing mabeles!!!
sekali makan nak lagi
repeat masak juga





daun pucuk ubi
ditumbuk halus
pastu ditumis bersama bilis dan serai
bagi air sikit
satu2nya sayur yang dimakan dak ava





deep fry sayap ayam all times faberet
tak pernah tak suka
if aku akan guna airfryer
ni mak yang masak
dia deep fry




kudap-kudapan
buat lah kacang florentina 
bahan dari raya lepas 
tapi tak dibuat
sekarang dah abis raya baru rasa nak makan
tapi kali ni
tepung florentina dia
cam tersangat manis
atau mungkin kurang kacang
sebab guna apa je yang ada





and most of the time
aku duduk ngadap benda ni
layan movie/series kat netflix



routine weekend duduk rumah je pkpb/pkp ni
takda aktif keluar jejalan
itu yang terbaik nya kan
semoga negara kita kembali pulih
seperti sediakala dari pandemic covid19




zzzyy



6 comments:

  1. Tengah hari tadi isteri saya masak ikan siakap masak masam manis dan udang pengantin goreng.. hihi

    ReplyDelete
  2. kerang tu.. adoi.. lama lagi pula PKPD ini..
    Sha kat rumah.. sambil memantau anak-anak kelas google meet dan PdPR, layan dan jenjalan blog kengkawan..

    ReplyDelete
  3. hehehehe ... me baru baca this entry..so masa baca ni tgh bernight shift :)

    ReplyDelete

tq, peace :)