Monday, January 17, 2022

Sesi Persekolahan bagi Group B

 assalamualaikum

hari ni aku cuti
sebab hantar dak ava sekolah
setelah sekian lama cuti
dia grup B so minggu ni turn dorang
nasib baik tak ramai dalam kelas
hanya 10 orang
another 10 orang lagi grup A
seawal 4am dia dah bangun
excited nak jumpa kekawan
masuk kelas kul 6.30am
kelas start kul 7am

sebab hari ni turn aku juga antar dak timi
if aku ambik dia di rumah
seharusnya sebelum kul 6 dah kena turun
kesian dia, terlalu awal
mak dia tak dapat nak hantar 
sebab start kerja kul 7 lak
so otw mak dia keja
dia dispatch si timi kepada aku
aku tunggu kat sekolah dak ava
so pas antar dak ava
kita dua timi boleh lenggang2 pii sekolah dia

dak timi
hari ni bad mood kat sekolah
aku jemput dia awal
siap nyanyi2 gembira masa aku ambik dia
budak PPKI ni mood selalu swing2





berpeluh hokay
akak jejalan hantar dak timi ke kelas dia
yang berada kat hujung blok belah kiri 
pastu takleh gostan
kena jalan balik ikut bentuk U tu
btw, tetap good morning walk



compare to sekolah dak ava
sekolah dak timi jauh lebih  besar

kat sini dak ava dan kwn2 duduk menunggu parents daily
so if parent datang 
kita lambai2 anak dari pintu gate ni



masa menjemput dak ava tadi
tiba2 hujan lebat
nasib baik dah dapat parking
dan by the time dak ava keluar
hujan dah berhenti
alhamdulilah
kang teruk juga berpayung meredah hujan
tambah ramai orang
banyak lak kereta
detik yang aku paling benci
especially if hari aku bekerja


pas hantar timi balik
ajak mak dan dak ava pi layan sushi
of course to my faberet sushi outlet, zanmai sushi
dak ava terpegun tengok deco
lampu dia sangat besar di siling
almaklum lah kedai tu jenis yang ada mazzenine floor
so bumbung dia tinggi
senang nak gantung lampu chandelier yang cantik2
dan aku baru perasaan
ni first time aku ajak dak ava pii kedai sushi tuk dine in
selama ni selalu beli tapau je tuk dia
she so excited

actually since last nite
dia bagi hint nak makan sushi
faberet dia tobiko dan maki




muka dua orang yang excited 
bapa tak dibawa bersama
sebab dia memang tak pandai makan
sushi2 western2 semua




menu yang aku baru tahu
ada main masak2 sup
sup sayur dengan brooth perisa mushroom
yang super sedap
even dak ava yang choosy pun suka






nak kita repeat lagi yea mak, dak ava
hahahaa


zzzyy


No comments:

Post a Comment

tq, peace :)