Saturday, June 25, 2022

Kucing Dah Berakal

 assalamualaikum dan selamat pagi

harini sekolah kat Sarawak ada kelas gantian
menganti cuti gawai eve 31st may aritu
so seperti biasa
seawal 5am dah bangun sediakan dak ava
buat bekal breakfast semua
by 6.10am dah kat town
[sekolah dak ava kat town centre]

pas breakfast pergi ke market ikan
tak banyak ikan di pasaran
beli lah sekor tenggiri dalam 2kg for rm56
dak ava yang suka 
dia selalu makan ikan goreng dan nasi je
tu je menu nasi yang dia suka
selain nasi penyek

sampai di rumah
masuk bilik tidur [pintu memang terbuka]
tadi memang dipasang lampu dan kipas
sebab bulus 3 ekor tu
lepak keluar masuk bilik
sebab bedroom ada toilet
if nak yeyak nak kencing
dorang reti buat kat situ

hokay back to cerita yg nak dicerita
masuk bilik tengok ekon on
kiko siap tengah bersantai atas tilam
ni bukan kali pertama ekon 
minggu ni dah kali ke 3 ni
taktau dak mana yg on
tah kiko tah mochi






amoi berdua ni memang boleh tahan
especially si snow white tu
terkinja sana terkinja sini
suka menyampah juga
sering sepahkan rumah dengan tisu
atau dengan bangganya dok gonggong sampah kat mulut
lengang2 jalan ke kita bagi sebagai adiah
issskk..
bebel memang bebel
tapi comel lak dia camtu
hahaaaa






ni letaknya remote ekon semalam tu2 
aku pasti memang aku tak guna auto on
tak pernah aku guna
2 kali minggu ni
aku letak remote atas meja
senang je nak pijak
ni aku letak dalam bakul kat meja tepi katil tu
masih juga reti on
nah.....
masa aku pergi ambik dak ava dari sekolah
aku simpan dalam laci
if reti gak buka
aku rasa bukan kucing lah buat






dah 2 kali mak complain
masa aku dan ava pergi sekolah
ekon kat bilik tidur tu
memang dah off
aku on kipas tuk mak
tau2 mak bangun rasa sejuk
tengok ekon dah on
keja bebudak bulus ni lah
kucing sekarang dah berakal
tengok kita buat 
dorang pun try buat

terutama bulus betina
makan pun kekadang guna tangan kaup ke mulut
even air pun nak guna tangan
aduhaiii!!
hakak pun tak dapat  guna tangan kaup air ke mulut cing oiiii

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)