Sunday, July 28, 2024

Ava First Cosplay Competition




Assalamualaikum

happy sunday semua
selamat beristirehat
dan bagi yg bekerja
selamat menjalankan tugas yea



aku dan dak ava brunch 
dengan nasi goreng campur telur n sosej
sekarang buat entry ni sambil
layan kopi Ah Huat
lukus (terbakar) lidah
sebab excited nak minum
tapi air masih sangat panas







ni kisah semalam
setelah asyik memeriahkan suasana
semalam
dak ava duet dgn ashley
bertanding cosplay buat pertama tama kali nya
nahhh..
aku selalu cakap
beli baju tapi tak bertanding 
cam no meaning
so dia sahut cabaran 
tu pun belum cukup confident
dia berdua dgn kwn dia
tapi ok lah kan

dak ava kurang confident
serta malu
depan org pijak semut pun tak mati
tapi bila main game dgn kwn dia
fuhh!! setaman boleh dgr suara nya






event tuk cosplay kali ni
ava n ashley uruskan sendiri
aku belikan ashley baju cosplay je
ava guna baju march 7 lama

rupanya bila bertanding semalam
pertandingan ni kena buat sketsa
so dorang mana reti
if aku tau salah satu rule
memang aku akan tolong dorang buat
ni duk menari je
tu pun menari lagu kpop
instead of lagu2 cosplay



tapi oklah
memandangkan yg bertanding
orang2 dewasa
kira dah berani lah dorang berdua turut serta






ni antara para peserta
ada 8 duo semuanya






ni pula penghibur saja





and the winner are

Left : champion RM1000
right : 2nd runner up RM600
bottom : 3rd runner up RM400







dak ava bersama para bestfriend dia




dan aku kena pau
beli yg depan tu
figura yg duduk atas kertam
beli last year




asalnya hari ni dia nak pergi tengok lagi
tapi dah keletihan
dia kata tak jadi
aku lagi lah happy
 



2 comments:

  1. selalu juga kalau pergi mall..nampak budak2 berpakaian ala-ala mcnie..
    kreatif btl..comel..

    ReplyDelete
  2. Selalu salut dengan para cosplayers ini. Kadang mereka totalitas sangat membuat kostum nya semirip mungkin dengan tokoh asli. Bukan mudah. Tapi ada juga yg pakai daya kreatifitas terutama yg pakai hijab tp nak cosplay. Temen saya seperti itu.

    Tapi hasilnya tetap saja bagus 👍

    ReplyDelete

tq, peace :)