Saturday, August 10, 2024

Bubur Kacang Hijau Durian Ku Hangus


assalamualaikum
salam sabtu semua

hari ni seronok
sebab plan nak duk rumah
layan internet
makan2
tido2
dah agak koyak rasa jiwa raga ni
setiap hujung minggu ada je program
and kesudahannya

selasa lepas aku tewas
bangun pagi badan is shaking
nak pii toilet pun lutut bergegar
sambung tido
dak ava ponteng
tak larat nak drive hantar dia

pagi tu sambil hantar mak cek up kat poli
aku lak pergi klinik
ambik MC
kerongkong dah start merah
badan on and off seram sejuk
so ambik ubat
ambik MC
pastu tunggu mak dalam kereta
dari 8am to 12noon
nasib baik ada gerai makan berdekatan
longlai juga sebab belum breakfast
lagipun nak makan ubat
sebelum tu harus makan sesuatu
so pekena lah mee jawa
biasa sedap tapi kali ni kureng
tah mmg kureng ke
ataupun sebab aku kurang sihat
so apa2 terasa tak sedap
pas ambik mak terus balik rumah
mandi, main pon sekejap
terus zzzzz
next day segar lah sikit
meskipun badan masih rasa
not delicious!!!!!
😝😝😝😝


k hari ni prepare nasi goreng je
tuk aku dan dak ava
mak and apak pi kampung dgn adik

sambil goreng nasi
sambil tu masak bubur kacang hijau
bersama durian


nasi goreng campak2
isi ayam + telur ayam
if ayam tgk menu ni
cfrm dia sakit hati kat aku
heheee



 
pas goreng nasi
bancuh lak coffee
hari ni taknak 3 in 1
nak kopi serbuk
meh kita buat guna mesin



harus guna mug yang besar
so berbaloi lah bersusah payah bancuh
hari2  mmg nak minum
tapi bila fikir  byk keja kena buat

ambik mesin dari kotak
simpan serbuk kat penapis
baru dapat masak
pastu nak cuci cerek
nak cuci penapis
nak lap mesin
isskk
terus malas
hentam je lah kopi 3 in 1 tu





ingat tak tadi
aku masak bubur kacang hijau
sambil goreng nasi
sambil buat kopi
masih cantik di dapur 

kacang hijau ni if nak buat bubur
tak boleh bubuh air banyak sekali
kena tambah air sikit demi sikit
baru dia cepat masak

so purr purr purrr
cantik je dalam periuk


campur gula apong
campur daun pandan
campur durian
campur santan




tambah air sikit2
pastu makan kat meja just a few step dari dapur
nomm nomm nomm

nasi goreng best je masuk mulut
tambah ada setgh biji telur masin semalam
sambil tu layan lak lamb semalam
yg dah dipanaskan
sedap!!! sebab isi dia ada keras2
best diratah

pas makan angkat pingan ke sinki
eh
mood happy terus down 80%


air bubur dah nak kering!!!!!
bubur dh lekat kat periuk
yg dasar nya dah hangus
taktauk ke engkau periuk
yang part bawah tu lah paling sedap
😪😭😭😭😭




ni je yang tinggal
yang tak terkorban
mungkin setengah je pun
tambah air lagi
nasib dapat modified
tapi belum makan lagi
dah hilang mood





ni semua salah lamb ni
ratah meratah
sampai aku lupa semua
😭😭😭😭😭😭

nasib mak takda
if ada cfrm dia kata aku nyanyuk cam dia
heheheee


bukan nyanyuk tau
yang bersalah niii

👇👇

 


1 comment:

  1. Aisssh kak shirven, macam manalah tuh 😅😅. Sayang sangaaat banyak terbuang yaaa. Sering terjadi kalo kita terlalu fokus dengan yg lain 😁. Saya pun pernah , nak panaskan sup. Trus lupa. Ntah sampai berapa lama, yg pasti saya langsung sadar ketika ada aroma hangus. Saat lihat, kuah sup yg sepanci tuh dah kering kerontang 🤣🤣🤣. Bataaal lah makan sup hari itu 😅

    ReplyDelete

tq, peace :)