Sunday, January 24, 2016

semalam meeting JPTP
Jawatan Penyelaras Tabika Perpaduan
tahun ni tahun ke 3 Ava sekolah kat
tabika perpaduan
dan tahun terakhir juga
sebelum dia melangkah ke tahun 1

so far aku berpuas hati lah 
dengan system pembelajaran tabika ni
banyak improvement dari masa ke semasa
yang ava alami
















pengawai dari jabatan perpaduan negara datang
brief kita serba sedikit tentang 
bagaimana tadika diuruskan
bagaimana pembelajaran dilaksanakan
dan aku dengan mandat dari cikgu tadika
kekal sebagai pengerusi JPTP tuk tahun ke 2

dia juga bagi sedikit info tentang 
perkembangan dalam negara 
yang diuruskan jabatan perpaduan
especially berkenaan dengan para buruh asing
bagaimana mereka memantau mereka
masalah remaja sekarang 
masalah persekitaran kawasan perumahan kita
semua perkara yang bersangkut paut dengan
perpaduan negara
(seriously aku baru tahu peranan jab perpaduan ni
selain dari tabika2mereka)
















tak sah if takda aktiviti makan2
selepas meeting, gotong royong
makan2 tu penting :)


so  tahun ni kena perah sikit otak
cari idea tuk dijadikan aktiviti di tadika
selain dari makan2
which wajib diadakan

dan tahun ni insyaallah
aku nak pastikan aku mesti ada
tuk majlis hujung tahun
dan majlis terima sijil Ava
lagipun ava kan last year
so mesti reserved leave tuk tu
begitu juga majlis hujung tahun kat tabika
mesti hadir dan involved
















nah ni pic tahun lepas
majlis akhir tahun kat sekolah
aku tak dapat dtg sebab cuti dah abis
tahun ni harus datang!
tahun akhir ava kat sini

















last year lawatan ke toys library
aku tak dapat ikut
sangat tak best kan


















anak2 pergi melawat balai bomba
pun aku tak ikut
rugi2
aku sendiri belum pernah pergi pun
hehehheee

















yang ni birthday pertama tuk tahun ni
ada 3 orang semua
happy birthday Alin, Balan & Putri
semoga menjadi anak yang baik sayang

tadika ni
sekurangnya at least sekali sebulan 
akan adakan birthday celebration
if ada budak yang lahir tuk bulan tersebut lah
if ramai, diorang satukan
mak bapa boleh bagi kek
if takda pun, tabika memang ada peruntukan

semoga tahun ni lebih memberangsangkan
harus lebih aktif
harus lebih perbanyakkan aktiviti kat sekolah
tahun depan dah takda lagi ava sekolah sini

ava start sekolah sini since dia buka 2 tahun lepas
ni dah tahun ke tiga
selama tu juga
aku bekerjasama dengan cikgu dan para ibu bapa
yang bersekolah dengan ava
mostly orang lama
kami dah jadi kawan









zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)