Saturday, March 19, 2016

2nd Trip To Ho Chin Min City, Vietnam


last 2 weeks 
aku and kawan buat short trip to ho Chih Min City, Vietnam
trip yang dah dirancang since last year
yang paling sempoi and simple
paling singkat, hanya semalam
ktiviti membeli baju kurung dan kain

kan last year dah pergi
so this time dah tau mana nak pergi pun
flight dari kl kul 12.00 gituT
sampai HCM dalam kul 1 time mereka
(lewat sejam)
pas check in aku terus rembat baju kurung
9 pasang dan jubah ava 2 pasang
lepas tu pergi Ben Thah Market
membeli lah kain 







baju anak2
HCM takda tempat tumpuan 
membeli baju budak2 yang murah
more or less je ngan rega kat sini
so aku beli sebagai buah tangan je








ni kain yang cantik
kain bercorak2 berkilat2
favourite mak
aku beli 4 pasang je
rega pun ratus2 arrr
tak mampu beli banyak2






 

yang ni kain tuk buat baju
tuk SIL dan mak SIL
beli pun tak banyak
kebanyakkan kita dah ada banyak kain ni
mostly buat hantar pergi tailor pun
duk berhabuk dalam cupboard





















yang ni baju kurung siap aku
9 pasang  tuk stok setahun
guna tuk kerja hari2
suka sangat dengan kain cotton nya
murah je rm100 tuk 3 pasang


kali ni sempat pergi Russian market
sebab kawan nak beli baju sejuk
baju yang orang guna tuk pergi tempat sejuk tu hah
cantik2 with very reasonable price
size pun senang cari
termasuk big size


masa kat HCM sempat makan 2 kali je
dinner






















unique kan
telur goreng tauhu
suka sesangat
rasa cam telur kat butter prawn tu
dinner nasi ayam je pun
kali ni perut tak banyak songeh
masa pun limited 
so makan tuk dinner  je
pastu balik hotel tidur



keesokkan pagi nya
flight kan kul 10.55am
so haruslah awal pergi airport kan
so sebelum pergi kena breakfast dulu
tanya kedai yang pergi dinner tu
diorang buka 5.30am
ngam!!!!

so aku set lah jam 5.30am
lepas mandi semua 
turun lah ke lobi tapi masih gelap
ehhh cam takda orang kat otel tu
pintu pun berkunci

tengok2 lagi
rupa2 ada 2 receiptionist and roomboy tidur
kat kat katil lobby tu
aku ngan kawan sempat gak menjenguk keluar hotel
masih gelap and kedai yang kunun buka 5.30am tu
belum buka pun
isskk
balik dalam hotel lagi

sekali dah sedar
isskkk!!! baru pukul 4.30am pagi waktu HCM lah
waktu kita 5.30am
patutlah takda orang
siut tul
sempat tidur kembali sekejap




























jangan mare
aku breakfast dengan kopi tongkat ali!!
nasib 'tut' tak hilang
hahahhaaaa!!!!
takda apa pun, hentam je, shld be no problem pun















ni breakfast aku n kawan
aku dah lupa mana satu aku punya
(banyak makan semut!)
no doubt memang sedap
selera aku

lepas berkemas semua
pergi lah ke epot
reached lcct2 about 2++pm masa kita
kawan pii lepak kfc sekejap
aku masih kenyang makan kat plane tadi
so tengok je

pas makan kawan balik umah dia
aku masih banyak masa tuk menerokai lcct2
mula nak jejalan bawa bag cam kayu golf aku
tapi susah lah sebab tak boleh bawa masuk kedai2
so aku plan drop bag earlier

lama juga nak drop bag
adalah dalam sejam 
sebab system airport masa tu sangat2 slow
nasib aku drop awal

pastu baru selesa berjalan ke sana sini
bawa bag pack je
perut lapar lak
so aku layan je lah












































lama dah tak layan nando's
so sesorang makan kat situ
sambil layan COC
dah lah flight delay about 40mins
adeehaiii
setengah hari aku kat airport
tapi nasib baik tak kea tidur situ
cam my previous trip to HCM
hehehe










zzzyy



No comments:

Post a Comment

tq, peace :)