Sunday, May 6, 2018

Kulat goreng





Assalamualaikum semua
Camne hujung minggu kalian?
Tentu spend dengan keluarga
Or orang tersayang
Or ada yang kerja
Macam mana pun ujg minggu kalian
Aku doakan semua sejahtera sentiasa
Happy2 gembira2

Meskipun hujung minggu
Ada masa yang panjang
Banyak masa tuk masak memasak
Tapi aku biasanya
Hujung minggu adalah hari malas
Dapur kurang berasap
Sebab hari ni aku selalu bawa family jejalan
Dan makan di luar
Makan heavy selalu sekali me, brunch terus
Pastu makan jajan or apa2 yang mengenyangkan

Ni antara jajan faberet hujung minggu aku
Kulat goeng tepung tempura
Sebenarnya aku prefer tepung tempura bestari
Tapi tempat yang aku pergi aritu
Abis stok lak 
So aku try lah tempura pak long ni
Tak sehebat bestari, rasa kurang
Tapi boleh lah dari takda kan







































Guna kulat yang panjang2 tu
Taktau apa nama kulat tu
Tapi tu lah yang selalu beli
Sebab antara yang murah
Compare to kulat2 lain
Kulat2 lain pun boleh juga
Tapi isipadu perut yang besar cam aku ni
Risau lak belum sempat dihidang
Kulatnya dah habis 🤣🤣🤣




























Tu dia tengah digoreng
Nampak memberangsangkan
Guna tepung tempura ni aku tak suka
Sebab after goreng 2 3 trip
Minyak tu bertaik dan hitam
Buat kulat dah tak cantik
Hitam2 macam hangus
Tho sebenar dalam kulat tu masih lembut















.











Taraaaaaa.....
Ni kulat goreng versi aku
Boleh lah dok kunyah sambil layan movie




























Tapi kulat goreng dari Chickenlious ni
Tetap menjadi pujaan hatiku










zzzyy

2 comments:

  1. Makan sambil tengok tv sekejap je boleh habis ni :)

    ReplyDelete
  2. Kan, tak terasa smangkuk dh abis, minyak tu semua tak pduli, pastu jerawat keluar, myesal mkn mkanan bgoreng. Dh tlambat pun 😂

    ReplyDelete

tq, peace :)