Saturday, June 16, 2018

Cloudy Grooming Day




Assalamualaikum

Dua hari sebelum raya
Miaw kita si Cloudy
Telah di grooming mak apak n adik
Nak guna mesin trimmer tak dpt
Tak makan bulu dia pun mesin tu
Last2 dipotongnya bulu secara manual
Kesudahannya dia jadi abe sado bulu ketak2
Macam potong bulu biri2 pun ada gak









1st aku buat balik kerja
Terus cari dia
Alahaiii muka masam mencuka
Takda kegembiraan langsung
Sedih campur marah
Aku lak gelakkan bulu dia
Berketak ketak
Lagilah dia juling mata tgk aku

Pastu pujuk dia
Bagi chance lepak dlm ekon lelama
Sayang2 dia
Baru muka ada banyak sinyuimm






























Lagilah bahagia
Bila dapat tidur dalam pelukan kakak
Tambah lagi terserlah ketembaman dia
Perut berlipat lipat
Ekor lak dah kurus cam ekor tikus
Bila happy berbelit belit membelit kaki kita

Bulu dibuang sebab dah kekuningan kehitaman
Dah tak dapat nak dicuci lagi
Dah jadi kotoran degil
Tu le potong pendek
Lagipun ada kutu
Tapi since dia guna rantai kutu tu
Dan kembali terkangkang tebongkang dia tidur
Tak kisah walau tengah2 jalan
Bahagia melampau2









zzzyy










6 comments:

  1. ya tuhannn. potong sendiri jeeee hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah, macam potong biri2 sebab dia kan jenis longhair 😁😁😁

      Delete
  2. ahahah muka dia tak redha diperlakukan sedemikian shian dia tapi masih hensem jangan risau Cloudy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaaa mmg tak rela tu, tp bulu tu esp kat perut dah lusuh, tpaksa buang

      Delete
  3. kmk gelik ngan pusak. haaha

    ReplyDelete
  4. e'eh. bulu kucing kena trim :)
    mcm biri-biri plak.

    ReplyDelete

tq, peace :)