Saturday, March 9, 2019

Makn di kedai Bali



Kejadian hari khamis
After balik dari beli groceries
Perut lapar lak
So lepak lah kedai baru  tak jauh dari rumah

Dua buah kedai sebelah menyebelah
Yg tengah memang selalu aku pergi
The food sedap
Kedai yang jual nasi ayam percik
Yang entry semalam tu

So kali ni nak try kedai sebelah dia
Corner lot
Nama makanan pelik2
Sebab salah satu nama menumis
Nasi Bali
Mungkin kedai berkonsep masakan Bali kot
Dan lah aku tak faham sangat
Apa yang pelayan Indonesia dia cakap
Susah nak dengar
Suara kecik n dgr hujung2 je bunyi nya
Ehh lantak lah
Aku oder main tunjuk je 😁😁


Gado2 dengan nasi himpit
Ingat kan kuah tu special
Sekali sangat kurang rasa
Takda yang umphh!
Aku prefer gado2 dgn kuah sate
Ni combination of 
Kcg pjg, kobis, kangkung dan sebiji telur rebus





Nasi Bali
Tah mana Bali nya
Sos tuk marinated ayam kot
Sebab rasa ayam tu je yg lain
Well sedap juga
Just rasa cam too expensive rm15



Ingatkan ada special rasa bakso nya
Sama seperti mostly kedai juga
Sup jernih 
Campur daging, meatball frozen,
Taugeh sayur dan sayur hijau serta meehon
Rasa langsung tak blend together
Sup dia cam rasa air panas je



Dak Ava oder kuehtiaw goreng
Bukan main aku cakap
Taknak pedas langsung
No sayur no taugeh
Cam sempurna je waiter taip oder kat tab
Sekali datang camni
Dan dak ava bukan pandai makan pedas pun
Even sedikit pun dia tau
As usual if ava tak abis
Ikan sapu ni juga yang makan




Keseluruhannya
Aku tak rekomen kedai tu pada kwn2 or family
Menu banyak dengan fancy names
And yet ada yang takda
Dah abis lah
Which paling benci aku dengar
Kau buka kedai makan kan
So apa yg dalam menu tu 
Harusnya sentiasa ada

zzzyy

4 comments:

tq, peace :)